– Dla wykonawcy inwestycji uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac w terenie, po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. Planujemy, iż pierwsze roboty rozpoczną się jeszcze tej zimy, natomiast w pełnym zakresie budowa ruszy wiosną przyszłego roku – objaśnia Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA Lublin. 18-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S17 od Zamościa do Tomaszowa Lubelskiego ma przebiegać głównie nowym śladem, po wschodniej stronie obecnej DK17. Za węzłem Zamość Południe nowa trasa ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice oraz Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego. PRZECZYTAJ TEŻ: Na budowie S17 na trasie Bełżec – Lubycza Królewska błoto i kolejki. Ludziom puszczają nerwy [ZDJĘCIA I FILM]Kolin Insaat ruszy z budowąNowa droga będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Na trasie będzie 11 wiaduktów, pięć mostów z funkcją przejść dla zwierząt, kładka dla pieszych, oświetlenie oraz odwodnienie drogi. Wykonawca, którym jest firma Kolin Insaat, przebuduje sieci podziemnego uzbrojenia terenu, a całą trasę wyposaży w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wykona również ponad 20 km jezdni dodatkowych do obsługi ruchu lokalnego. Inwestycja realizowana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Wartość umowy to 822,4 mln zł. Dadzą odszkodowaniaWarto też dodać, iż wydana przez wojewodę decyzja określa granice terenu przewidzianego pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. PRZECZYTAJ: Nowe pociągi POLREGIO do Hrubieszowa. Bilety choćby za 6,42 złPostępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził Wojewoda Lubelski. Jak zapewnia GDDKiA powołani przez niezależni rzeczoznawcy majątkowi oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości. Na jakim etapie są poszczególne odcinki?Piaski Wschód - Łopiennik: złożony wniosek o decyzję ZRID (długość: 16 km, wykonawca: Aldesa), Łopiennik - Krasnystaw Północ: w przetargu (9 km), Krasnystaw Północ - Izbica: złożony wniosek o decyzję ZRID (19 km, Budimex), Izbica - Zamość Sitaniec: złożony wniosek o decyzję ZRID (10 km, konsorcjum GAP Insaat - lider, Fabe, Sine Midas Stroy), Zamość Sitaniec - Zamość Wschód: w przetargu (11 km), Zamość Wschód - Zamość Południe: w budowie (12,5 km, Budimex), Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ: uzyskana decyzja ZRID (18,5 km, Kolin), Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne: w budowie (17 km, Budimex), Hrebenne - Terminal Hrebenne (Rawa Ruska): przygotowanie dokumentacji projektowej (2 km).