Mimo licznych apeli i kampanii informacyjno-edukacyjnych, wciąż zdarzają się osoby, które będąc pod silnym działaniem emocji, dają się okraść oszustom ze swoich oszczędności. Tym razem ofiarą fałszywego pracownika banku padła 24-latka, która przekazując przestępcom kody BLIK, straciła 3000 złotych.
Metoda „na pracownika banku” bardzo często daje możliwość oszustom przejęcia dostępu do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych, jak również do ich przekazania za pośrednictwem kodów BLIK. Sposób działania jest bardzo prosty. Oszust dzwoni do danej osoby, następnie podaje się za konsultanta bankowego i informuje, iż osoby nieuprawnione uzyskały dostęp do konta bankowego. W ten sposób została oszukana 24-letnia mieszkanka powiatu koneckiego. Nieświadoma niczego dziewczyna podała oszustom kody BLIK, które umożliwiły im wypłatę środków pieniężnych z jej konta na łączną kwotę 3000 złotych.

Policja przypomina, iż pracownicy banku nigdy nie proszą przez telefon o podanie numerów dostępowych do kont, nie proszą o wygenerowanie kodów BLIK. Ponadto, konsultanci banku, w rozmowie telefonicznej nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z których mogliby dokonywać operacji na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.