Rozwój Inteligentnego Systemu Transportowego to jeden z priorytetowych projektów drogowych w Zielonej Górze na kolejne lata. Miasto stara się o dofinansowanie dla tej inwestycji w CUPT. Według wyliczeń nie wszystko zmieści się w ramach dotacji i potrzebne będą dodatkowe pieniądze z budżetu.
W tej sprawie głosowano podczas XV nadzwyczajnej sesji Rady Miasta. Kasa na sam IST czyli środki kwalifikowane*, to jedno, bo przy okazji tej inwestycji zaplanowano już dodatkowe prace, które refundacją objęte nie będą. Tłumaczy wiceprezydent Paweł Tonder.
Dodatkowe koszty czyli środki niekwalifikowane* to 25 mln złotych. Miasto musi złożyć projekt do 17. kwietnia. Aby ten w pełnej formie trafił do CUPT konieczne było zatwierdzenie zmian w budżecie przez Radę Miasta.
Po złożeniu projektu Centrum Unijnych Projektów Transportowych rozpatrzy wniosek i zadecyduje o przyznaniu bądź nieprzyznaniu tego dofinansowania.
*koszty kwalifikowane – wydatki przeznaczone bezpośrednio na realizację projektu w ramach programu operacyjnego, które spełniają ustalone kryteria refundacji i zostały poniesione przez beneficjenta w okresie kwalifikowalności projektu
*koszty niekwalifikowane – wydatki niepodlegające refundacji z funduszy operacyjnych