Dokładnie rok temu rozpoczęły się regularne kursy tramwajów na trasie do Górki Narodowej. Od tego czasu, z nowo otwartej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju skorzystało ponad 6 milionów pasażerów, co oznacza, iż dziennie tramwaje przewożą blisko 17 tysięcy osób.
W poniedziałek, 4 września 2023 r., o świcie rozpoczęto regularne kursy tramwajów na trasie do Górki Narodowej. Do 31 sierpnia tego roku liczba rozkładowych kursów tramwajowych wyniosła prawie 163 500. Przekłada się to na około 686 tys. rozkładowych kilometrów na nowo wybudowanym odcinku od pętli Krowodrza Górka – Górka Narodowa.
Obecnie do Górki Narodowej kursują tramwaje linii nr 18, 50 i zastępcza linia nr 75. Przeważają wagony typu Stadler Tango Lajkonik, wykorzystywane są także Bombardiery NGT 8 oraz Pesy Krakowiak. Linię zastępcza obsługują wagony EU8N oraz składy E1 + C3.
Zrealizowana w latach 2020–2023 linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to 5,5 km podwójnego torowiska (łącznie 11 km torów tramwajowych), 23 perony tramwajowe, nowy zintegrowany węzeł przesiadkowy na Górce Narodowej i przebudowany węzeł przesiadkowy na Krowodrzy Górce. To także trzy parkingi P+R z ok. 660 miejscami postojowymi wraz z miejscami dla niepełnosprawnych oraz stacjami do ładowania pojazdów elektrycznych. W ramach zadania wybudowano nowe fragmenty ulic, m.in. nowy odcinek ul. Pachońskiego oraz ulice gen. Sosabowskiego i Ździebły-Danowskiego. Przebudowano ulicę Opolską – powstał w niej dwukomorowy tunel drogowy. Rowerzyści mają do dyspozycji ok. 6,3 nowych dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Nasadzono ok. 3,5 tys. drzew i ok. 41 tys. krzewów.
fot. ZIM w Krakowie.