Jaka jest droga listu od nadawcy do adresata? Na czym polega praca listonosza? Jak prawidłowo zaadresować kopertę? Takie kwestie nie są już tajemnicą dla przedszkolaków ze Szkoły Podstawowej w Wiatowicach, dzięki udziałowi w projekcie „Pocztowe przygody”.
Nie zabrało opowieści o rozwoju instytucji pocztowych w Polsce, dawnych listach i telegramach, o czasach, gdy listy pisano gęsim piórem, o najważniejszych momentach w dziejach Poczty Polskiej. Atrakcyjne zajęcia były też okazją do przymierzenia czapki listonosza, stemplowania korespondencji i zawarcia „znajomości” z pocztową skrzynką, a choćby wypróbowania pocztowej trąbki, którą kiedyś sygnalizowano m.in. wizytę listonosza czy posłańca z korespondencją.

– Przedsięwzięcie przedstawia także praktyczną stronę przesyłania korespondencji — od nadania listu w placówce, poprzez sortowanie i transport, aż po doręczenie przez listonosza. Dzięki połączeniu elementów edukacyjnych i praktycznych uczestnicy zajęć mogą zrozumieć, jak istotną rolę pełni poczta w codziennym życiu i komunikacji społecznej. Cieszymy się, iż mogliśmy wziąć udział w tym projekcie – podsumowuje SP w Wiatowicach na swej stronie internetowej.
„Pocztowe przygody” to autorski program na rok szkolny 2025/2026 przygotowany przez Fundację Grupy Poczta Polska we współpracy z Pocztą Polską i objęty Patronatem honorowym Ministra Edukacji. To ogólnopolska inicjatywa, której celem jest przybliżenie dzieciom historii poczty oraz wartości związanych z komunikacją, a także pokazanie, iż listy i paczki, mimo rozwoju komunikacji elektronicznej, mają wyjątkową wartość emocjonalną i kulturową.

zdjęcia: materiały SP w Wiatowicach










