Aurus Senat, czyli rosyjski odpowiednik Rolls-Royce’a i Bentleya, trafił do produkcji. Limuzyna w pierwszej kolejności będzie użytkowana przez kremlowskich dostojników, w tym samego prezydenta Rosji, ale przewidziano również sprzedaż dla zwykłych śmiertelników.
3 lata po oficjalnej prezentacji i 8 lat po ogłoszeniu pierwszych planów ruszyła produkcja limuzyny Aurus Senat
Pojazd powstał jako prestiżowy projekt dla Kremla podobno z inicjatywy samego Władimira Putina. Prezydent promował limuzynę poruszając się prototypem na swoim zaprzysiężeniu w 2018 roku. Za jej budowę odpowiada głównie NAMI, czyli rosyjski centralny instytut badawczo-rozwojowy przemysłu samochodowego i silnikowego. Udziałowcami marki są również fundusz Tawazun Defense Security&Development ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz koncern Sollers. Nie powinien więc dziwić eksport auta na Bliski Wschód.
Aurus Senat – silnik
Za napęd limuzyny odpowiada V8 o pojemności 4,4 l z podwójnym doładowaniem, z którym współpracuje elektryczna jednostka. Cały układ opracowano wspólnie z Porsche. Moc pojazdu sięga 600 KM i 880 Nm, co w połączeniu z 9-stopniową automatyczną przekładnią i stałym napędem na wszystkie koła przekłada się na przyspieszenie do setki w niecałej 6 s.
Dla wyjątkowych malkontentów w niedalekiej przyszłości przewidziano wersję z V12 pod maską, która oczywiście będzie jeszcze szybsza.
To, iż na pokładzie jest luksusowo, rozumie się samo przez się
Producent zadbał szczególnie o komfort pasażerów zajmujących miejsce z tyłu. Mogą oni liczyć na skórzane wykończenie foteli, które można ustawiać w bardzo szerokim zakresie, mini lodówkę na szampana i bardzo dużo wolnej przestrzeni na nogi. Nie mam wątpliwości, iż dostępna w opcji konfiguracja z dwoma fotelami będzie zdecydowanie częściej wybierana.
Aurus Senat – dostępność i cena
Według wstępnych planów w tym roku zbudowanych zostanie 200-300 sztuk. Cenę za podstawowy wariant ustalono na poziomie 18 milionów rubli, co stanowi równowartość 245 000 dolarów.
Aurus Senat będzie dostępny w sprzedaży w dwóch wersjach: większa o wydłużonym nadwoziu i oznaczeniu L700 będzie użytkowana przede wszystkim przez urzędników państwowych, a mniejsza/krótsza – S600 trafi do pozostałych klientów. W planach przewidziano również SUV-a i kabriolet.
Zdjęcia: carscoops.com, aurusmotors.com