– Nie działa część automatów stacjonarnych KKM – poinformowało w noworoczny poranek Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Pechowo zaczyna się Nowy Rok dla pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie. Nie działa około 60 stacjonarnych automatów KKM. Jak poinformowało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, problem wynika z awarii po stronie dostawcy systemu w tych urządzeniach.
– Problem został już zgłoszony do firmy za to odpowiedzialnej. Czekamy na jak najszybsze usunięcie tej awarii – zapewnia MPK.
Miejski przewoźnik przypomina, iż bilety okresowe można przez cały czas kupować w aplikacjach mobilnych, na portalu Elektryczne Konto Pasażera, w automatach zamontowanych w pojazdach oraz w ponad 130 innych stacjonarnych automatach KKM.
Warto przypomnieć, iż w 2023 roku krakowski sąd orzekł, iż awaria automatu to problem przewoźnika, a nie pasażera. Sąd uznał również, iż pasażer nie ma obowiązku posiadania aplikacji umożliwiającej zakup biletu.
To nie pierwsza tego typu awaria w ostatnich miesiącach. W kwietniu 2023 roku informowaliśmy o podobnym problemie. Wtedy w rozmowie z redakcją KRKnews.pl rzecznik prasowy ZTP Sebastian Kowal przekazał, iż w sytuacji kiedy nie można kupić biletu w pojeździe, mandaty za jego brak zostaną anulowane: – Mandaty nałożone dzisiaj w godzinach porannych w pojazdach komunikacji miejskiej zostaną anulowane – mówił w kwietniu rzecznik prasowy Zarządu Transportu Publicznego.
Warto przypomnieć, iż w 2023 roku krakowski sąd orzekł, iż awaria automatu to problem przewoźnika, a nie pasażera. Sąd uznał również, iż pasażer nie ma obowiązku posiadania aplikacji umożliwiającej zakup biletu. Więcej o o tym pisaliśmy tutaj: