Będą zmiany w organizacji ruchu w związku z budową Obwodnicy Witomina

2 godzin temu

Od 6 do 24 października ulica Witomińska będzie całkowicie zamknięta na odcinku od parkingu przy Cmentarzu Witomińskim do wjazdu na posesję przy ul. Witomińskiej 100. Cały ruch odbywać się będzie ulicą Kielecką, a objazdy poprowadzone zostaną ulicami: Kielecką i Śląską. Zmiana konieczna jest z powodu kolejnego etapu prac na budowie Obwodnicy Witomina – realizacją kanalizacji deszczowej przy moście na ul. Witomińskiej.

Kolejne zamknięcie odcinka ulicy Witomińskiej związane jest z budową kanalizacji deszczowej oraz rowu krytego. W związku ze zbliżającym się Uroczystościami Wszystkich Świętych, prace zakończą się najpóźniej w piątek 24 października br. – mówi Tomasz Gałązka, dyrektor zarządzający ds. inwestycji.

Graf. gdynia.pl

Na budowie obwodnicy Witomina w ostatnim czasie:

  • wykonano studnie na skarpie i oczepy betonowe oraz zasypki mostowe na przejściach dla zwierząt. Na obu miejscach trwa wzmacnianie nasypów drogowych i roboty ziemne.
  • na wiadukcie drogowym Witomińska zabetonowano konstrukcję nośną (z lewej strony projektowej),
  • prowadzone są roboty pod przyłącze CO, podpory i izolacja na przyłączeniach.

Na ulicy Kieleckiej trwa usuwanie kolizji teletechnicznych. Zakończono pierwszy etap robót brukarskich na skrzyżowaniu z ul. Chwarznieńską, ułożono krawężniki jezdni, która docelowo będzie prowadziła w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, jak i przyszłego skrzyżowania, widać już szkielet układu drogowego. Dodatkowo w tej części inwestycji wykonano fundamenty pod maszty sygnalizacji świetlnej i słupy oświetleniowe na wyspach, a wzdłuż ścieżki rowerowej powstała studnie odwadniające i usunięto kolizję energetyczną km 0+600.

Graf. gdynia.pl

W najbliższym czasie planowane jest:

  • kładka na ul. Sosonowej – rozpoczęcie wykopu pod podporę P1, wykonanie chudego betonu,
  • przejściadla zwierząt – kontynuacja wykonywania parasola z geosyntetyków i drenażu, nasypów drogowych, zasypek mostowych i wzmacnianienasypów drogowych, wykonanie parasola z geosyntetyków i drenażu,
  • wiadukt drogowy Witomińska – przygotowanie obiektu pod wykonywanie zasypek, rozpoczęcie zasypek mostowych,
  • roboty ziemne na odcinku między przejściami dla zwierząt oraz km 0+500 – 0+700,
  • roboty ziemne na odcinku przejście dla zwierząt – ul. Witomińska oraz Witomińska – Kielecka,
  • roboty ziemne z lewej strony projektowej ulicy Chwarznieńskiej, obniżenie sieci teletechnicznych i Tristar,
  • c.d. usuwania kolizji teletechnicznych na ul. Kieleckiej – zgodnie z zaakceptowaną zmianą trasy sieci teletechnicznej,
  • rozpoczęcie przebudowy sieci gazowej wzdłuż ulicy Kieleckiej,
  • usuwanie kolizji energetycznej wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej,
  • sieć CO – kontynuacja odwodnienia i odpowietrzenia magistrali, kontynuacja wykonywania przyłącza sieci CO,
  • frezowanie istniejącej nawierzchni i rozbiórek przy ul. Chwarznieńskiej,
  • sieć kanalizacji deszczowej – wykonanie wpustów ulicznych przy ul. Chwarznieńskiej,
  • wykonanie rowu krytego za obiektem KT2 – kładki napowietrznej dla ciepłociągu- km ok. 0+700,
  • kontynuacja wycinki pozostałych drzew wzdłuż ulicy Kieleckiej.
Fot. M. Sałata, (gdynia.pl)

Obwodnica odciąży Witomino z ruchu tranzytowego, zmniejszy korki, poprawi bezpieczeństwo i jakość powietrza, a także skróci czas przejazdu w kierunku centrum miasta. Droga będzie się rozpoczynać w okolicach pętli autobusowej przy ul. Sosnowej – na odcinku leśnym ul. Chwarznieńskiej, a kończyć ok. 400 metrów od skrzyżowania ul. Witomińskiej z Kielecką. W ramach inwestycji powstanie obwodnica o długości 2 585 metrów. Będą tam dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach (w tym buspasy). Powstaną również obiekty inżynieryjne, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym, kładka technologiczna, 2 przejścia dla zwierząt, a także wiadukt nad ul. Witomińską. Uruchomienie buspasów wpłynie na poprawę oferty transportu zbiorowego. Pierwsze samochody mają pojechać obwodnicą Witomina na początku 2027 roku.

Gdynia otrzymała dofinansowanie w wysokości: 8 106 665 zł na realizację tej inwestycji. To środki z rezerwy subwencji ogólnej, którą zarządza Ministerstwo Infrastruktury, przeznaczone na inwestycje, remonty, utrzymanie i zarządzanie drogami. Pochodzą z puli 220 mln zł na zwiększenie dofinansowania na projekty zgłaszane przez powiaty, miasta na prawach powiatu i województwa. Inwestycje realizuje konsorcjum Polimex Infrastruktura – Polimex Mostostal. Jej całościowy koszt to 78 549 311,39 zł.

Źródło: Gdynia.pl (autor: Dorota Matejczyk)
Idź do oryginalnego materiału