Będzie budowa stacji metra Plac Konstytucji i Muranów. Wojewoda wydał pozwolenie

5 godzin temu
Zdjęcie: Stacje metra Plac Konstytucji i Muranów z pozwoleniem na budowę (autor: pexels)


Dwie decyzje umożliwiające rozpoczęcie budowy nowych stacji metra warszawskiego na linii M1 zostały podpisane przez wojewodę mazowieckiego. Zatwierdzone projekty m.st. Warszawy obejmują budowę dwóch stacji Plac Konstytucji i Muranów.

„Pozwolenia wydane zostały 19 grudnia br. Dotyczą: budowy stacji A12 (Plac Konstytucji) i A16 (Muranów), wentylatorni szlakowych oraz infrastruktury towarzyszącej wraz z rozbiórką istniejącego tunelu na długości projektowanych obiektów. Inwestorem jest m.st. Warszawa” — czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie urzędu wojewódzkiego.

Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.

Metro na Placu Konstytucji i Muranowie

Stacja metra A12 Plac Konstytucji planowana jest pod ul. Marszałkowską, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilczą i z ul. Koszykową.

„Pozwoli na obsługę nie tylko okolicznych terenów mieszkaniowych rejonu ul. Marszałkowskiej i MDM, ale także licznych w tej części miasta obszarów o charakterze kulturalnym, oświatowym, usługowo-handlowym, wpływając tym samym na rozwój i możliwość pełnego wykorzystania potencjału południowej części Śródmieścia” — napisano na stronach stołecznego metra.

W strefie szybkiego dostępu do metra znajdzie się duży rejon położony pomiędzy ul. Mokotowską a ul. Emilii Plater.

Stacja metra A16 Muranów, planowana jest pod ul. Andersa, na północ od skrzyżowania z ul. Anielewicza. Jej obecność wpłynie na poprawę dostępności rejonu pomiędzy ul. Inflancką a Nowolipki i pomiędzy ul. Karmelicką a Nowym Miastem.

„Stacja ta umożliwi obsługę okolicznych mieszkańców, osób uczących się i pracujących w tym rejonie, jak również osób chętnych do skorzystania z licznych atrakcji tej części Warszawy (tereny o charakterze parkowym, sportowym, historycznym)” — wyjaśniło Metro Warszawskie.

Obie stacje planowane są do zrealizowania na istniejących odcinkach tuneli metra. Projekty zakładają ulokowanie wyjść po obu stronach ciągu ulic Marszałkowskiej i Andersa — 4 wyjścia z każdej ze stacji. Dodatkowo, celem zwiększenia dostępności, na stacje będzie można dostać się dzięki wind.

Idź do oryginalnego materiału