Właśnie ogłoszony przetarg na koncepcję projektową nowej, wydzielonej trasy autobusowej z rezerwą pod przyszłą trasę tramwajowo-autobusową prowadzącej na Muchobór Wielki. To kolejna wielka inwestycja komunikacyjna planowana przez Wrocław.
– Dokumentacja koncepcji obejmie odcinek ul. Strzegomskiej od skrzyżowania z ul. Rogowską, przez rondo rotmistrza Pileckiego, aż po ul. Mińską i planowaną pętlę w rejonie ulicy Roślinnej. Co ważne nie przewidujemy likwidacji istniejących pasów ruchu. Od pętli do ronda Chamcówny chcemy, by powstała analiza rozwiązania zapewniającego priorytet dla ruchu autobusów – mówi prezydent Jacek Sutryk.
Muchobór Wielki - tak ma przebiegać planowana trasa Łącznie koncepcja obejmie około 1,6-kilometrowy odcinek wydzielonej trasy. Dodajmy, iż koncepcja to wstępny zamysł projektu, który przekształca ideę w konkretny plan, przedstawiający główne założenia.
Nowy korytarz komunikacyjny ma usprawnić ruch w dynamicznie rozwijającej się części miasta, a jednocześnie przygotować infrastrukturę pod przyszłe połączenia tramwajowe. Według założeń inwestycja obejmie m.in.: wydzieloną jezdnię autobusową z możliwością wprowadzenia tramwaju, nowy most pozwalający na przejazd nad rzeką Ślęzą, przebudowę przejazdu kolejowego w ciągu ul. Strzegomskiej.
Obejmie też zaprojektowanie nowych przystanków, obustronne ciągi piesze i obustronne, dwukierunkowe drogi rowerowe, przejścia i przejazdy rowerowe na wszystkich wlotach skrzyżowań, nową infrastrukturę oświetleniową i system ITS, zieleń, rozwiązania w zakresie retencji wód opadowych oraz monitoring, przebudowę kolidujących sieci podziemnych.
Wykonawca będzie miał 18 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie koncepcji. Docelowo trasa połączyć ma się z TAT na Nowy Dwór, który był jedną z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Zadanie to wspomagała finansowo Unia Europejska. Koszt budowy TAT wyniósł blisko 400 milionów złotych.












