Kładka nad torami od strony ul. Św. Rocha w Białymstoku znika z powierzchni ziemi
W Białymstoku budowane są trzy nowe perony, zadaszenie i przejście podziemne. Prace weszły w kolejny etap. W ostatnich dniach rozpoczęła się rozbiórka kładki nad torami na stacji w Białymstoku.
– Obiekt z lat 60-tych XX w. rozbierany będzie etapami, tak aby możliwy był ruch pociągów – powiedział portalowi Podlaskie24 Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK SA. – W nocy ze środy na czwartek (26/27.04) ciężki dźwig zdemontował pierwsze przęsło kładki. Zdemontowany fragment ważył 25 ton i miał wymiary 14×3,8 m. w tej chwili prace koncentrują się przy demontażu schodów od strony ul. św. Rocha. Docelowo kładki na stacji zastąpi tunel wyposażony w schody ruchome i windy – wyjaśnia Tomasz Łotowski. – Wygodne przejście będzie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności i zapewni bezpieczną komunikację pomiędzy peronami a budynkiem dworca.
Prace przy rozbiórce konstrukcji będą prowadzone w najbliższych tygodniach. Podróżni w tej chwili korzystają z tymczasowej kładki przy Dworu PKS.
– W Białymstoku na stacji kolejowej prace koncentrują się w tej chwili przy budowie trzech peronów, zadaszenia i przejścia podziemnego – mówi Tomasz Łotowski. – Układane są nowe tory i montowana sieć trakcyjna. Białystok jest największą stacją na polskim odcinku międzynarodowej linii Rail Baltica, co przekłada się na szeroki zakres robót.
Zakończenie prac modernizacyjnych na stacji Białystok planowane jest pod koniec 2024 roku.