Brubaker Box – minivan na bazie Garbusa

profiauto.pl 4 lat temu

Brubaker Box jest jednym z najciekawszych kit carów lat 70. Powstał jak wiele pojazdów tamtej epoki na podwoziu Volkswagena Garbusa.

Na jego pomysł wpadł Curtis Brubaker, zdolny projektant designu z Los Angeles

Podczas jednego z wypadów na plażę w Newport zauważył kilka starych vanów Volkswagena, z których robili użytek lokalni surferzy. Pomyślał, iż taki pojazd mógłby wyglądać o niebo lepiej. gwałtownie wykonał pierwsze szkice, które następnie pokazał młodym ludziom. Ich pozytywny odzew był ostatecznym impulsem do budowy prototypu. Potencjał auta dostrzegli również pierwsi inwestorzy.

Van otrzymał pudełkowaty kształt z przesuwnymi drzwiami po stronie pasażera

Stanowiły jedyne wejście do auta. Wnętrze oferowało sporo miejsca, dzięki zabiegowi wypchania przedniej i tylnej szyby maksymalnie na zewnątrz. Z przodu zachowano seryjne fotele Volkswagena, a w tylnej części pojazdu znalazła się salonowa kanapa.

Gotowy samochód zadebiutował z sukcesem na Los Angeles International Motor Show

Później nie było już tak kolorowo. Brubaker planował sprzedawać kompletny pojazd. W 1972 roku pożyczył z banku 160 000 dolarów na wdrożenie swojego projektu w życie i wynajął choćby halę, w której miał rozpocząć się montaż. gwałtownie jednak pojawił się problem. Niemiecki producent nie był zainteresowany sprzedażą wyłącznie podwozi i układu napędowego. A kupno Garbusa w całości i następnie jego przebudowa kompletnie się nie opłacała.

Mimo to przez krótki czas Brubaker kupował nowe Garbusy i dokonywał stosownych przeróbek

Wykorzystywał gotowe podwozia, które musiał jednak odpowiednio zmodyfikować, by pasowały do kompozytowego boxu. Wśród dostarczycieli wielu elementów i części były m.in. Chevrolet E Camino, Datsun, czy AMC Hornet. Liczba powstałych w ten sposób minivanów nie jest dokładnie znana. Według różnych źródeł to od 25 do 50 egzemplarzy.

Bankructwo Brubakera nie powinno więc nikogo dziwić

Projekt był przez kilka lat kontynuowany przez firmę Automecca, ale bez większego powodzenia. Dziś w sieci można znaleźć projekty graficzne współczesnej wersji Brubakera. Ta poniżej jest autorstwa Samira Sadikhova:

Źródło: carscoops.com, jalopnik.com

Idź do oryginalnego materiału