Budowa I etapu TAT na Jagodno już na półmetku. Autobusy pojadą nią latem 2025 roku.

3 miesięcy temu
Zdjęcie: tat na jagodno 3


Jedna z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych we Wrocławiu nabiera kształtu. Aktualnie prace są prowadzone od centrum miasta w kierunku osiedla.

– Na odcinku od Świeradowskiej przez okolice ronda na wysokości ulicy Terenowej do Lutosławskiego wykonawcy położyli już dwie warstwy podbudowy bitumicznej, brakuje tylko warstwy ścieralnej. Udało nam się już zrobić „na gotowo” przejazd przez ulicę Terenową – kierowcy przez kilka tygodni jechali zamiast Terenową przez Lutosławskiego. w tej chwili do końca wakacji zamknięto wlot Lutosławskiego w celu budowy kanalizacji deszczowej oraz buspasa przecinającego tę ulicę. Objazd Lutosławskiego poprowadzono podobnie, tj przez ul. Granitową i właśnie otwartą Terenową – opisuje Łukasz Cwojdziński, kierownik projektu.

Ponieważ wielu kierowców skracało sobie przejazd na Wojszyce z Jagodna i okolic przez ulicę Drabika, miasto wprowadziło dodatkowo tymczasowy zakaz zatrzymywania na tej ulicy. Samochody parkowane niezgodne z przepisami bezpośrednio na jezdni uniemożliwiały swobodny ruch dwukierunkowy. Straż Miejska kontroluje i interweniuje w przypadku samochodów stojących na zakazie i blokujących ul. Drabika.

– Prace toczą się również na dalszych odcinkach. Wykonawcy pracują też za Lutosławskiego i podążają w kierunku planowanej pętli na Kajdasza. Od Lutosławskiego do ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Kopycińskiego jest już gotowa podbudowa betonowa oraz warstwa podbudowy z betonu asfaltowego. Od Kopycińskiego do skrzyżowania z Kajdasza wykonano kanalizację deszczową, korytowanie oraz rozpoczęto roboty brukarskie. Wykonawca rozpoczął też prace związane z przebudową sygnalizacji ruchu kolejowego, w obrębie przecięcia buspasa z linią kolejową 285 prowadzącą do Świdnicy. Niebawem zaczniemy prace na samej pętli przy Kajdasza – opisuje Łukasz Cwojdziński.

Trasa Autobusowa jest już przygotowana wstępnie pod tramwaj. Powstaje odpowiednia kanalizacja deszczowa również na potrzeby odwodnienia przyszłego torowiska tramwajowego, budowane perony są dostosowane dla tramwajów. Geometria buspasa i konstrukcja opiera się na podbudowie betonowej wyprofilowanej na łukach pod montaż torowiska tramwajowego, zachowane są rezerwy pod słupy trakcyjne.

Dla przypomnienia, toczy się w tej chwili postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej dobudowy torowiska tramwajowego i trakcji oraz drugiej jezdni wschodniej dla pojazdów indywidualnych, co razem z istniejącą jezdnią zachodnią umożliwi ruch na dwóch pasach w każdym kierunku.

Realizacja I etapu całej inwestycji trwa od października ubiegłego roku. TAT ma mieć 2,7 km długości. W ramach II etapu powstanie wspomniane torowisko tramwajowe.

Foto: mat. prasowe UMW

Idź do oryginalnego materiału