Budowa obwodnicy Pilzna coraz bliżej. Eurovia z najlepszą ofertą w przetargu

carpatiabiznes.pl 2 miesięcy temu
Zdjęcie: obwodnica pilzna


Pilzno/Obwodnica. W przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pilzna w ciągu DK73 wpłynęło siedem ofert, z najniższą cenowo od firmy Eurovia (88 457 488,64 zł).

Inwestycja jest częścią Programu budowy 100 obwodnic na Podkarpaciu.

Oferty:

  • Eurovia – 88 457 488,64 zł
  • PORR – 96 664 470,00 zł
  • Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Dębica i Mosty Łódź – 107 271 572,39 zł
  • Strabag – 107 381 862,31 zł
  • Budimex – 110 695 316,16 zł
  • Banimex – 117 833 721,88 zł
  • Roverpol i Roverpol Infraestructuras – 140 835 000,00 zł

Oferty będą oceniane na podstawie trzech kryteriów: ceny (60%), przedłużenia okresu gwarancji na ekrany akustyczne i inne instalacje (10%) oraz przedłużenia okresu gwarancji na obiekty mostowe (30%).

Przebieg obwodnicy Pilzna

Obwodnica o długości 2,6 km zacznie się za skrzyżowaniem DK94 z DK73 w Pilźnie i zakończy na rondzie przy DK73 w Strzegocicach, przechodząc nad rzeką Dulcza.

Zakres inwestycji

Obwodnica, klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku oraz obejmie infrastrukturę towarzyszącą (odwodnienie, oświetlenie, urządzenia ochrony środowiska, system zarządzania ruchem). Wybudowane zostaną także jezdnie dodatkowe, drogi dla pieszych i rowerów, most na rzece Dulcza, przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne. Planowane ukończenie prac to 35 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych.

Cel inwestycji

Obwodnica Pilzna jest częścią modernizacji DK73, która poprawi przepustowość i bezpieczeństwo na trasie od Pilzna do Jasła. Droga DK73 ma strategiczne znaczenie, łącząc północ z południem Polski i prowadząc do przejść granicznych z Ukrainą i Słowacją.

Program budowy 100 obwodnic w województwie podkarpackim

W ramach programu powstanie osiem obwodnic, m.in. obwodnice Nowej Dęby, Kolbuszowej, Miejsca Piastowego, Przemyśla, Jasła oraz Brzostku i Kołaczyc. Wszystkie będą drogami klasy GP, wyposażonymi w jednopoziomowe skrzyżowania i dodatkowe jezdnie obsługujące tereny przyległe. Celem programu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast, co zwiększy bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców.

Idź do oryginalnego materiału