Budowa S19 nabiera tempa [GALERIA ZDJĘĆ]

slowopodlasia.pl 1 godzina temu
Realizowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad projekt „Budowa drogi ekspresowej S19 Białystok – Lubartów, odcinek Boćki – Chlebczyn” obejmuje łącznie 40,984 km nowoczesnej trasy. Droga powstaje w południowej części województwa podlaskiego oraz w północnej części województwa mazowieckiego, przebiegając przez gminy Boćki, Dziadkowice, Siemiatycze (miejską i wiejską) oraz Sarnaki w powiecie łosickim. Jest to fragment międzynarodowego korytarza Via Carpatia.Zdjęcia z 16 grudnia z placu budowy pokazują skalę przedsięwzięcia i tempo prowadzonych robót. Powstają nasypy, obiekty inżynierskie i kolejne elementy infrastruktury towarzyszącej. Choć przed wykonawcami wciąż stoją wyzwania techniczne, wszystko wskazuje na to, iż jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w tej części kraju systematycznie zbliża się do finału.Galeria zdjęć:Inwestycja została podzielona na dwa kontrakty. Pierwszy obejmuje odcinek od węzła Boćki do Malewic o długości 15,911 km. Drugi, realizowany w tej chwili w najbardziej zaawansowanym zakresie robót, to trasa Malewice – Chlebczyn w powiecie łosickim licząca 25,073 km. To właśnie na tym fragmencie prowadzone są intensywne prace ziemne, drogowe i inżynieryjne, w tym przy strategicznej przeprawie przez Bug. Niedawno zakończył się remont mostu na rzece, między miejscowościami Kózki (powiat łosicki) a Turna Mała (powiat siemiatycki). Od popołudnia 4 grudnia kierowcy mogą już korzystać z dwóch pasów ruchu – zarówno w kierunku Lublina, jak i Białegostoku.Czytaj też: Most na Bugu już po remoncie!Całkowita wartość projektu Boćki – Chlebczyn wynosi ponad 1,46 mld zł, z czego niemal 788 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Sam kontrakt na realizację odcinka Malewice – Chlebczyn opiewa na kwotę 665,21 mln zł.CZYTAJ TEŻ: Przed nami XI Łosicki Jarmark BożonarodzeniowyDo naszych jednostek trafiły pojazdy i sprzęt za milionyFranek walczy o sprawność. Pomaga mu szkolna społeczność
Idź do oryginalnego materiału