Budowa TAT na Swojczyce. Powiększone składy KD zabiorą pasażerów.

6 godzin temu

Trwa budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce. 15 listopada zmieniono organizację ruchu i komunikacji zbiorowej. Koleje Dolnośląskie wprowadzają powiększone składy. To 120 dodatkowych miejsc na każdy kurs.

Trasa tramwajowo-autobusowa na Swojczyce to jedna z kluczowych inwestycji transportowych Wrocławia, która docelowo usprawni przejazd kierowców i poprawi obsługę komunikacyjną całego obszaru.

Zmiany w organizacji ruchu związane z budową zostały wprowadzone w ostatni weekend (15 listopada). Doświadczenie pokazuje, iż kierowcy potrzebują ok. 10 dni, aby przyzwyczaić się do nowej organizacji ruchu i wypracować optymalne trasy objazdowe. Aby zmniejszyć utrudnienia, uruchomiono dodatkową linię autobusową obsługującą osiedle, jako alternatywę dla zwiększonego ruchu samochodowego.

Miasto całodobowo monitoruje też natężenie ruchu przy pomocy kamer, a sygnalizacja świetlna na trasach objazdowych jest na bieżąco dostosowywana do aktualnej sytuacji.

Większe pociągi na linii 292

Wrocław – we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego oraz Kolejami Dolnośląskimi – uzgodnił też, iż na linii 292 w godzinach szczytowych będą kursowały powiększone pociągi – zestawy złożone z dwóch pociągów trójczłonowych, które zastąpią dotychczasowe składy pięcioczłonowe. Pozwoli to zwiększyć łączną pojemność taboru o ok. 20 proc., czyli o około 120 dodatkowych miejsc na każdy kurs.

– Oprócz zwiększenia pojemności pracujemy również nad zwiększeniem liczby kursów w godzinach szczytu. Problemem pozostaje jednak zarówno dostępność dodatkowych pojazdów, jak i ograniczona przepustowość linii. Dotychczasowe rozmowy pokazują, iż możliwe jest wprowadzenie jednego dodatkowego składu. Trzeba jednak liczyć się z tym, iż nie wszystkie dodatkowe pociągi będą mogły dojeżdżać do Dworca Głównego – część będzie kończyć bieg na Dworcu Nadodrze lub stacji Sołtysowice. Poszukujemy najlepszego rozwiązania – mówi Sławomir Gonciarz, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Transportu.

Infrastruktura kolejowa na tej trasie nie pozwala na kursowanie składów dłuższych niż 100 metrów – perony na linii do Jelcza-Laskowic są zbyt krótkie. Koleje Dolnośląskie wykorzystują więc najdłuższe możliwe warianty.

– Ze względu na parametry infrastruktury przygotowanej przez PKP PLK nie możemy połączyć dwóch pięcioczłonowych pojazdów Elf lub Impuls 45. Dlatego połączymy dwa krótsze Impulsy 36, które zmieszczą się na peronach i zapewnią więcej miejsc dla pasażerów – wyjaśnia Andrzej Padniewski z Kolei Dolnośląskich.

Zmiany w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej

Od soboty 15 listopada ulica Swojczycka jest jednokierunkowa – przejazd jest możliwy tylko w kierunku Strachocina, Wojnowa, Kowal i wyjazdu z miasta. Objazd w stronę centrum poprowadzono ulicami Miłoszycką i Mydlaną. Na skrzyżowaniach: Kowalska – Miłoszycka – Mydlana oraz Swojczycka – Monopolowa – Marca Polo
została ustawiona sygnalizacja świetlna.

Na osiedlu obowiązują zakazy zatrzymywania się. Przez Olimpia Port kursuje nowa linia autobusowa 715 (Sępolno – rondo nad Czarną Wodą), obsługiwana czterema autobusami mini, zabierającymi do 50 osób każdy. W dni robocze linia kursuje co 10 minut, a w weekendy co 20 minut. Uruchomiono nowe tymczasowe przystanki: Marca Polo, Osiedle Olimpia Port, Vasco da Gamy, Swojczyce (Miłoszycka).

Linia 315 zmieniła trasę na terenie Swojczyc, wykonując pełny objazd przez rondo Nad Czarną Wodą, Miłoszycką i Mydlaną, po czym wraca na dotychczasową trasę w kierunku pl. Grunwaldzkiego. Zapewnia bez zmian dojazd do szkoły przy ul. Dembowskiego.

Pozostałe linie miejskie i aglomeracyjne kursują zgodnie z objazdami obowiązującymi dla ruchu samochodowego.

Foto: mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału