Budowa Wisłokostrady ukończona jeszcze w tym roku? Koniec korków w mieście

3 godzin temu
Zdjęcie: Budowa Wisłokostrady postępuje | foto Maciej Prokop


Rzeszów stoi u progu jednej z najważniejszych przemian drogowych w swojej najnowszej historii. Wisłokostrada – największa inwestycja komunikacyjna ostatnich lat – ma szansę diametralnie zmienić sposób poruszania się po mieście. Projekt wart aż 184 miliony złotych zakłada utworzenie zupełnie nowego połączenia między południowymi i północnymi dzielnicami stolicy Podkarpacia, jednocześnie otwierając wygodne trasy dojazdowe do drogi ekspresowej S19 oraz autostrady A4.

Rozkorkowane miasto

Na tę trasę mieszkańcy czekali niemal dwie dekady. Budowa Wisłokostrady to odpowiedź na potrzeby miasta, które w ostatnich latach dynamicznie się rozwija, borykając się przy tym z coraz większymi problemami komunikacyjnymi, zwłaszcza w centrum. Nowa arteria znacząco odciąży północ, np. osiedle Tysiąclecia, jak i południe, np. osiedle Biała czy wyjazd z Tyczyna. Dostępny będzie sprawny przejazd wzdłuż Wisłoka, z pominięciem najbardziej zakorkowanych punktów Rzeszowa. Kierowcy zyskają alternatywną, szybką trasę prowadzącą do ulicy Ciepłowniczej.

https://rzeszow24.info/wiadomosci/130-lat-ruchu-ludowego-obchody-rocznicy-z-udzialem-prezesa-psl-w-rzeszowie/RzHTIlkS9o30t4sCoxs5

Pierwsze efekty już widać

Pierwsze efekty inwestycji już są widoczne. Niedawno do użytku został oddany Most Załęski, a wraz z nim nowe skrzyżowanie ulic Siemieńskiego i Maczka. Otwarcie tego odcinka było ważnym krokiem na drodze do ulepszenia ruchu w tej części miasta.

Chcieliśmy, by mieszkańcy mogli z niej korzystać jeszcze przed wakacjami i to się udało

– podkreślał pierwszy sukces prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.

Prace nie zwalniają tempa. Ostatnio miejsce miało betonowanie lewej nitki estakady przebiegającej nad torami kolejowymi. To wyjątkowo skomplikowane przedsięwzięcie – estakada ma długość 374 metrów, a betonowanie prowadzone było bez przerwy przez około 80 godzin. Za ciągłość dostaw odpowiadało aż 30 betoniarek kursujących z dwóch wytwórni. Do wykonania tej części konstrukcji szacowano 4 434 metrów sześciennych betonu oraz imponujące 815 243 kilogramy stali zbrojeniowej.

A to dopiero początek intensywnej fazy realizacji. Już w lipcu planowana jest instalacja największego wiaduktu nad torami, jaki kiedykolwiek powstał w Rzeszowie.


Mam nadzieję, iż i ten odcinek uda się oddać przed czasem

– wyraził swoje nadzieje prezydent Rzeszowa podczas uroczystości otwarcia Mostu Załęskiego.

Zakończenie inwestycji

Choć pierwotnie całkowite zakończenie budowy Wisłokostrady zaplanowano na maj 2026 roku, pojawiają się głosy, iż projekt może zostać ukończony wcześniej. Szybsze oddanie trasy do użytku byłoby ogromnym udogodnieniem dla kierowców i kolejnym krokiem w stronę nowoczesnego, przyjaznego mieszkańcom miasta.

Idź do oryginalnego materiału