Wystartowała kampania informacyjno – edukacyjna tegorocznego Budżetu Obywatelskiego. Miasto przygotowuje się do wytypowania najważniejszych inwestycji społecznych za blisko 10 milionów złotych. Do kiedy można zgłaszać pomysły, a kiedy poznamy zwycięzców?
Rozpoczęła się pierwsza faza Budżetu Obywatelskiego. Organizatorzy uświadamiają mieszkańców w jakim zakresie można rozdysponować 0,6% całościowego budżetu jakim dysponuje Zielona Góra. To ułamek, ale jego wykorzystanie może ogromne znaczenie dla lokalnych społeczności. O najważniejszych datach tegorocznego BO mówił w naszym studiu Piotr Dubicki kierownik Biura Partycypacji Społecznej.
Na pewno trzeba pamiętać, iż od 8. września przez dwa tygodnie można składać swoje pomysły. I to jest jedyny termin, kiedy rzeczywiście można składać te wnioski elektronicznie. o ile ktoś ma problem ze złożeniem takiego wniosku, to my w Biurze Partycypacji mamy stanowisko, które jest przeznaczone dla mieszkańców i tam można ten wniosek złożyć. Oczywiście przy naszej pomocy pokierujemy, jak taki wniosek należałoby złożyć. I to co następne, chyba najbardziej interesujące dla mieszkańców, to jest już samo głosowanie. Bo grom mieszkańców jest mocno zaangażowany w budżet obywatelski, ale w ten drugi etap, czyli w głosowanie. Przeglądają listy, to co jest do wyboru w swojej okolicy i są zaangażowani w same głosowanie i zbieranie pomysłów. I to głosowanie 27. października wystartuje, potrwa przez dwa tygodnie, również w całości elektronicznie
Szczegółowy plan znajdziesz TUTAJ. Biuro Partycypacji Społecznej mieści się na parterze budynku przy ul. Podgórnej 22.