Buspas, droga rowerowa i... tunel pod Pachołkiem? - jak zmieni się Spacerowa

2 dni temu
W czwartek, 27 czerwca odbyło się spotkanie dotyczące planowanej budowy buspasów na ulicy Spacerowej. Mieszkańcy Osowej, radni i urzędnicy dyskutowali nad najlepszym wariantem inwestycji, która ma na celu skrócenie czasu przejazdu autobusów. W grę wchodzą dwa główne warianty buspasów oraz lokalizacja nowej drogi rowerowej. Wraca również pomysł budowy tunelu pod Pachołkiem. Spacerowa to ulica, którą kojarzy niemalże każdy mieszkaniec Gdańska. Jednopasmowa droga łącząca Oliwę z Osową i trójmiejską obwodnicą stoi w godzinach szczytu niemalże codziennie. Po latach szumnych zapowiedzi i obietnic, może się wydawać, iż jesteśmy co raz bliżej kluczowej przebudowy. Priorytet? Transport zbiorowy i rowerowy - bo to jedynie te środki są w stanie na dłuższą metę zapewnić mieszkańcom podróż bez korków.

najważniejszy czas przejazdu

Na czwartkowym spotkaniu obecny był wiceprezydent Piotr Grzelak, radni miasta i dzielnicy oraz urzędnicy, między innymi z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Już na samym początku przedstawiono najważniejszy czynnik - jak najkrótszy czas przejazdu .

Wiceprezydent Piotr Grzelak podkreślił, iż głównym celem inwestycji jest maksymalne skrócenie czasu przejazdu autobusów miejskich między Oliwą a Osową. Inwestycja o długości 5,7 km, ma objąć odcinek od skrzyżowania Spacerowa / CH Auchan do skrzyżow
Idź do oryginalnego materiału