Producent materaców z Ontario rozważa przeniesienie swojej działalności do Stanów Zjednoczonych w związku z rosnącym sporem handlowym między Kanadą a USA.
Pioneer & Legend Canada, chińsko-kanadyjska firma eksportująca ponad 60 procent swoich produktów do USA, twierdzi, iż groźba amerykańskich ceł już negatywnie wpływa na jej wyniki finansowe.
Właściciel Lei Ping powiedział, iż niepewność doprowadziła do wzrostu kosztów i utraty wykwalifikowanych pracowników.
3 marca, w okresie napiętych rozmów na temat taryf celnych między dwoma krajami, firma Pinga wysłała 16 ciężarówek materacy do USA. Jednak opóźnienia na granicy sprawiły, iż trzy ciężarówki zostały odprawione kilka minut po kluczowym terminie taryfowym, co skutkowało nieoczekiwanymi cłami w wysokości szacowanej na 40 000 dol.
„Nasza marża zysku wynosi zwykle około 10 do 15 procent” — powiedział Ping. „Te cła wymazały cały nasz zysk z tej przesyłki”.
Ping powiedział, iż jeżeli obawy dotyczące taryf będą się utrzymywać, firma może być zmuszona zamknąć swoje fabryki w Ontario.
„Wpływ jest bardzo bezpośredni – całkowite zamknięcie” – powiedział. „Klienci już pytają: ‘Jaki jest twój plan, jeżeli będzie 20-procentowa taryfa?’ Mówią nam, iż wolą kupować produkty wytwarzane lokalnie”.
Firma rozważa, czy pokryć potencjalne koszty taryfowe, czy przenieść swoją działalność do USA
Pioneer & Legend prowadzi dwa zakłady produkcyjne w Vaughan i North York, zatrudniając ponad 100 pracowników, z których większość to wykwalifikowani rzemieślnicy.
Dyrektor produkcji Ze Yan Ye, który nadzoruje szkolenia personelu i kontrolę jakości, powiedział, iż trwająca niepewność wywołuje niepokój wśród pracowników.
Ping powiedział, iż tylko około 10 procent surowców firmy pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, ale ponad 60 procent jej gotowych produktów jest tam eksportowanych. Chociaż firma zaopatruje również duże kanadyjskie sieci detaliczne, powiedział, iż rynek krajowy jest znacznie mniejszy.
Ekspansja na rynki europejskie i azjatyckie byłaby trudna, ponieważ w tych regionach działają już lokalni dostawcy i zmiana strategii firmy stanowiłaby duże wyzwanie.
680news