Chiptuning autobusów miejskich? Mogą spalać mniej i emitować mniej substancji.

2 tygodni temu

W ostatnim czasie coraz więcej przedsiębiorstw komunikacji miejskiej rozważa wdrożenie modyfikacji systemu sterującego w swoich autobusach. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się zmiany, które mogą poprawić ekonomię jazdy pojazdów kursujących na krótkich, miejskich trasach – czyli tam, gdzie częste zatrzymywanie się, niewielkie prędkości oraz duże natężenie ruchu powodują wyjątkowo wysokie zużycie paliwa.

Autobusy miejskie pracujące na trasach z wieloma przystankami generują znaczne koszty paliwowe, a także mają zauważalny wpływ na jakość powietrza w miastach. Stąd coraz większe zainteresowanie rozwiązaniami, które mogą jednocześnie zmniejszyć spalanie, poprawić dynamikę pojazdów i ograniczyć emisję zanieczyszczeń.

Przykładem takich działań są testy przeprowadzone niedawno przez firmę Techtir na jednym z autobusów czeskiego przewoźnika miejskiego. Po wprowadzeniu modyfikacji systemu sterującego silnikiem, zużycie paliwa spadło średnio o 2,5 litra na 100 kilometrów. Kierowcy odczuli również poprawę elastyczności silnika oraz większy komfort jazdy.

Dlaczego przewoźnicy powinni zastanowić się nad wdrożeniem modyfikacji?

  • Poprawa jakości powietrza – gminy czy województwa kładą nacisk na zmniejszenie ilości zanieczyszczeń i poprawę komfortu życia swoich mieszkańców;
  • Oszczędności – zmniejszenie spalania w pojazdach, które z racji specyfiki swojej pracy potrafią zużywać duże ilości paliwa, bez zmniejszania żywotności silnika jest realnym zyskiem dla przedsiębiorstwa.
  • Komfort jazdy – kierowcy odczują zwiększenie elastyczności oraz płynności w jeździe, co przełoży się również na zadowolenie użytkowników komunikacji.
1/6Galeria
Previous Next
Previous Next

Firma Techtir zapewnia, iż proponowane przez nią modyfikacje są bezpieczne dla silników pojazdów ciężarowych, ponieważ opierają się na precyzyjnej optymalizacji parametrów pracy jednostki napędowej w granicach wyznaczonych przez producenta. Celem jest poprawa sprawności silnika poprzez pełniejsze spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej oraz przesunięcie punktu pracy w kierunku niższych obrotów przy zachowaniu lub zwiększeniu momentu obrotowego. Dzięki temu silnik może pracować na wyższym biegu przy niższych obrotach, co prowadzi do zmniejszenia tarcia, obciążenia mechanicznego oraz temperatury w komorze spalania.

Efektem jest nie tylko oszczędność paliwa (mniej cykli wtrysku przy niższych obrotach), ale również wydłużenie żywotności komponentów silnika. To rozwiązanie, które jednocześnie poprawia ekonomię eksploatacji i ogranicza zużycie jednostki napędowej, bez wprowadzania ryzykownych dla pojazdu zmian.

Idź do oryginalnego materiału