Inwestycja jest coraz bardziej widoczna dla mieszkańców. Docelowo Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo zostaną połączone przeprawami pieszo-rowerowymi. Dziś montowany jest ostatni element konstrukcji stalowej łuku mostu nad Wartą, który łączy brzegi Chwaliszewa i Ostrowa Tumskiego. Jest to ostatnia część podstawy przeprawy, bezpośrednio nad szlakiem żeglugowym.
Z tej okazji dziś podpisano akt erekcyjny, który następnie umieszczono w kapsule w w montowanej konstrukcji.
„Pojedynczy element montowanej konstrukcji stalowej tego łuku waży około 25 ton i liczy 23 metry długości. Na wybudowanie całej szerokości mostu potrzeba pięć takich części, które następnie są scalane w miejscu docelowym ze sobą oraz z pozostałymi elementami łuku” – mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Jednocześnie trwa także budowa drugiego z mostów, nad Kanałem Ulgi, który łączy Berdychowo z Ostrowem Tumskim.
Most nad Wartą, który połączy Chwaliszewo z Ostrowem Tumskim będzie miał 165 metrów długości i 12 metrów szerokości, ważąc ponad 1,5 tysiąca ton. Elementy konstrukcji są montowane na podporach tymczasowych w nurcie rzeki. Z kolei drugi z mostów jest nieco mniejszy, bo ma długość 117 metrów. Obecnie, montowane są tam kolejne elementy pomostu na podstawie, jaką jest stalowa konstrukcja łuku. Docelowo oba mosty będą opierały się wyłącznie na przyczółkach, a tymczasowe podpory znikną.