Czy auta elektryczne są „zeroemisyjne?”

4 godzin temu
Tradycyjna, spalinowa motoryzacja nie jest problemem, który niszczy planetę a pojazdy elektryczne nie są tak ekologiczne jak wydaje się bezkrytycznym entuzjastom „elektryków”, twierdzi Robert Michalski, ekspert kanału motoryzacyjnego Povagovani. Podaje przykłady świadczące o niedoskonałości technologii elektrycznej Parametrem, który w ocenie Michalskiego dyskwalifikuje „elektryki” jest „gęstość energetyczna” – ile energii jesteśmy w stanie zamknąć w danej objętości.
– Pod tym względem bezapelacyjnie najbardziej wydajna jest benzyna, która wręcz miażdży akumulatory, zarówno w przeliczeniu na objętość jak i na masę. I tak, w 1 kilogramie benzyny zamknięta jest energia równa 12,9 kWh tymczasem w przypadku akumulatorów, najwięksi optymiści – zwolennicy elektromobilności oczekują, iż w przyszłej dekadzie, gęstość ogniw przyszłości osiągnie... około 0,5 kWh/kg. – w tej chwili Tesla osiąga w granicach 0,22 – 0,25 kWh/kg czyli w przybliżeniu 52 razy mniej niż benzyna – wylicza Michalski.
– Co prawda w przypadku benzyny „tylko” 45% zgromadzonej energii zostanie zamieniona na energię mechaniczną a w „elektrykach” aż 95% ale przez cały czas jednak, po przeliczeniu, gęstość energetyczna jest bezkonkure
Idź do oryginalnego materiału