Mowa o pociągu numer EN63A-050, który jest w trakcie serwisowania w bazie PolRegio w Kędzierzynie-Koźlu. Przechodzi on w tej chwili przegląd w zakresie P3, czyli taki, który jest przeprowadzany po przejechaniu ok. 250 000 kilometrów i stanowi istotną część utrzymania taboru. Składu nie da się uruchomić.
– Opolski PolRegio szuka więc firmy, która uruchomi skład. Potrzebujemy wsparcia z zewnątrz stąd ten przetarg na to, aby jakaś firma zewnętrzna pomogła nam uporać się z tym problemem. Przypomnę, iż pojazd jest już po okresie gwarancyjnym i producent nie ma obowiązku pochylenia się nad tym tematem. Ale liczymy i głęboko w to wierzę, iż producent tego pojazdu jednak pomoże nam usunąć usterkę i będziemy mogli ten pojazd uruchomić – mówił na antenie Radia Doxa Robert Węgrzyn, członek zarządu województwa.
Opolski impuls to nie jedyny pociąg, którego nie można uruchomić po serwisowaniu. Podobna problemy zgłaszały jakiś czas temu Koleje Dolnośląskie o czym pisały kolejowe portale branżowe.
Robert Węgrzyn:
Autor: ASz/MGP