Czy Twój sklep internetowy łamie prawo konsumenckie? 7 popularnych błędów regulaminów w 2025 r.
Zdjęcie: prawo konsumenckie
Regulamin stanowi najważniejszy dokument w każdym sklepie internetowym. Dobrze napisany i faktycznie dostosowany do prowadzonej działalności jest oznaką profesjonalizmu sklepu i jasnym komunikatem obowiązujących warunków sprzedaży dla wszystkich klienta. Trudno zatem uwierzyć, iż wciąż, choćby w 2025 r., kiedy świadomość konsumencka stoi na naprawdę wysokim poziomie, niektóre sklepy e-commerce dalej decydują się na kopiowanie tekstu regulaminów od konkurencji albo działają bez żadnego regulaminu. Oszczędność na czasie czy obsłudze prawnej może spowodować koszty w postaci kar finansowych, nie mówiąc o nadszarpniętym wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego warto poświęcić czas i pieniądze na skonstruowanie własnego regulaminu, uważając przy tym na kilka podstawowych błędów, które zdarzają się w jego treści.