Na budowie Wisłokostrady w Rzeszowie trwa intensywne betonowanie lewej nitki estakady nad torami kolejowymi.
To jedna z kluczowych konstrukcji inżynierskich tej inwestycji.
W operacji bierze udział 20 ciężarówek, dwie betoniarnie i kilkadziesiąt pracowników, a betonowanie potrwa kilkadziesiąt godzin bez przerwy.
Estakada ma długość 270,74 m i pochłonie ponad 3 tys. mł betonu oraz prawie 590 ton stali zbrojeniowej.
Wisłokostrada to największa inwestycja drogowa Rzeszowa o wartości 184 mln zł.
Nowa droga o długości ponad 2 km połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego, odciążając centrum miasta. W ramach projektu powstają także: nowy most Załęski, most na Młynówce, mur oporowy oraz rondo na ul. Ciepłowniczej.
Choć pierwotny termin zakończenia budowy to maj 2026 r., dzięki sprawnemu postępowi możliwe jest zakończenie prac już pod koniec 2025 r.
Most Załęski i rondo mogą być gotowe choćby w połowie tego roku.