Czy wyremontowana droga ma być głośna i szorstka? Przykład DW414 w Krobuszu

3 godzin temu
Zdjęcie: Droga wojewódzka 414 wyremontowana z metodą slurry seal [fot. archiwum ZDW w Opolu]


Głośno pod kołami i słaba estetyka. Chodzi o wyremontowany niemal 8-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 414 od Krobusza (gmina Biała) w kierunku Opola.

Do redakcji Radia Opole zadzwonił w tej sprawie jeden z niezadowolonych mieszkańców. Ten odcinek ma bardziej szorstką nawierzchnię, więc zapytaliśmy o sprawę Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu. - Zastosowaliśmy metodę slurry seal, czyli płynną masę z drobinami asfaltu - mówi Arkadiusz Branicki, rzecznik prasowy ZDW w Opolu.- Polewamy drogę tą masą i co dzieje się? Po pierwsze dzięki temu, iż jest płynna, w pewien sposób uszczelnia drogę - likwiduje wszelkiego rodzaju pęknięcia - a to z kolei odbije się bardzo pozytywnie w okresie zimowym. Nie wpłynie tam woda, która później pęczniej w wyniku mrozu i rozsadza. Po drugie ona staje się szorstka ze względu właśnie na te drobiny asfaltu. Taką metodę zastosowano 2 lata temu na obwodnicy Białej i to rozwiązanie sprawdziło się. Branicki zwraca uwagę, iż do każdej nawierzchni trzeba stosować odpowiednie metody. - Kiedy nawierzchnia jest bardzo zniszczona, wtedy…
Idź do oryginalnego materiału