Głośno pod kołami i słaba estetyka. Chodzi o wyremontowany niemal 8-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 414 od Krobusza (gmina Biała) w kierunku Opola.
Do redakcji Radia Opole zadzwonił w tej sprawie jeden z niezadowolonych mieszkańców. Ten odcinek ma bardziej szorstką nawierzchnię, więc zapytaliśmy o sprawę Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu. - Zastosowaliśmy metodę slurry seal, czyli płynną masę z drobinami asfaltu - mówi Arkadiusz Branicki, rzecznik prasowy ZDW w Opolu.- Polewamy drogę tą masą i co dzieje się? Po pierwsze dzięki temu, iż jest płynna, w pewien sposób uszczelnia drogę - likwiduje wszelkiego rodzaju pęknięcia - a to z kolei odbije się bardzo pozytywnie w okresie zimowym. Nie wpłynie tam woda, która później pęczniej w wyniku mrozu i rozsadza. Po drugie ona staje się szorstka ze względu właśnie na te drobiny asfaltu. Taką metodę zastosowano 2 lata temu na obwodnicy Białej i to rozwiązanie sprawdziło się. Branicki zwraca uwagę, iż do każdej nawierzchni trzeba stosować odpowiednie metody. - Kiedy nawierzchnia jest bardzo zniszczona, wtedy…Czy wyremontowana droga ma być głośna i szorstka? Przykład DW414 w Krobuszu
3 godzin temu
Zdjęcie: Droga wojewódzka 414 wyremontowana z metodą slurry seal [fot. archiwum ZDW w Opolu]
- Strona główna
- Drogi i komunikacja
- Czy wyremontowana droga ma być głośna i szorstka? Przykład DW414 w Krobuszu
Powiązane
Zderzenie 4 samochodów w Jastwi / 8 października 2024 r.
1 godzina temu
Zakonnica straszyła piekłem. Decyzja sądu
3 godzin temu
Ulica Ogniowa ma być zamknięta przez trzy tygodnie
3 godzin temu
Polecane
IMGW wydał nowy komunikat. Oto co nas czeka
1 godzina temu
Drogowy recydywista. Szokująca kwota mandatu
2 godzin temu
Wsiadł na skuter po wypitym alkoholu
2 godzin temu
Nie ustąpił pierwszeństwa, doszło do wypadku
2 godzin temu