Dacia pokazała nowe auto i ... Naprawdę brzydsze od Fiata Multipla? Zobaczcie!

4 godzin temu

To auto, które zamiast przepychu stawia na funkcjonalność, niską cenę i nietypowy wygląd. Efekt? Model, który już dziś wywołuje gorące dyskusje i dzieli fanów motoryzacji.

Dacia Hipster Concept – geometryczny eksperyment

Dacia Hipster Concept to samochód, którego design trudno pomylić z jakimkolwiek innym modelem. Ma pudełkowaty kształt, pionowe ściany boczne i niemal płaskie powierzchnie przodu oraz tyłu. Z odległości wygląda jak złożony z dużych klocków. To, co dla jednych jest wadą, dla innych okazuje się ciekawym wyróżnikiem. Dzięki kołom umieszczonym w narożnikach bryły udało się wyeliminować zwisy, a całość mierzy zaledwie 3 metry długości.

Hipster został zaprojektowany z myślą o mieście. Samochód ma 1,55 m szerokości i 1,52 m wysokości, co czyni go wyjątkowo kompaktowym. Projektanci zadbali, aby pomimo skromnych wymiarów we wnętrzu zmieściły się cztery pełnoprawne miejsca siedzące. Wsiadanie jest łatwe dzięki szerokim drzwiom, a na tylną kanapę można dostać się dzięki mechanizmu podnoszenia foteli przednich. Dodatkowym elementem poprawiającym komfort jazdy jest dachowe okno, które doświetla kabinę i daje poczucie przestronności.

Smartfon jako serce samochodu

We wnętrzu Hipstera króluje minimalizm. Zrezygnowano z klasycznych zegarów czy rozbudowanego panelu multimedialnego. W centrum uwagi znajduje się stacja dokująca na telefona. Telefon pełni rolę kluczyka, uruchamia pojazd, wyświetla dane eksploatacyjne, a także działa jako nawigacja i centrum multimediów. To rozwiązanie praktyczne i tanie, które obniża koszty produkcji i pozwala na maksymalne uproszczenie obsługi.

Projektanci nie zapomnieli o funkcjonalności. Bagażnik Hipstera ma od 70 do 500 litrów pojemności. W podstawowej konfiguracji, przy zajętej tylnej kanapie, oferuje 70 litrów – wystarczająco na drobne zakupy czy torbę sportową. Jednak po złożeniu kanapy powstaje przestrzeń o pojemności aż 500 litrów, co przy długości auta wynoszącej tylko 3 metry jest imponującym wynikiem. Dostęp do bagażu zapewnia dwuczęściowa, pionowa klapa, która otwiera się na całą szerokość samochodu i ułatwia pakowanie większych rzeczy.

Kiedy premiera Dacii Hipster Concept

Nieoficjalne informacje wskazują, iż Dacia Hipster Concept może trafić na rynek w 2027 roku. Producent nie planuje rezygnacji z kontrowersyjnego designu – charakterystyczna, kwadratowa sylwetka i minimalistyczne wnętrze mają pozostać również w wersji produkcyjnej. To oznacza, iż klienci mogą spodziewać się dokładnie takiego auta, jakie dziś oglądamy w wersji koncepcyjnej.

Najwięcej emocji wzbudza cena nowego modelu. Ma ona wynosić około 15 tys. euro, czyli w przeliczeniu około 63 tys. złotych. W porównaniu z innymi samochodami elektrycznymi, które kosztują często dwa, trzy razy więcej, to prawdziwa rewolucja. o ile dodatkowo uda się skorzystać z programów dopłat, koszt zakupu może spaść jeszcze bardziej, czyniąc z Hipstera najtańszy i najbardziej dostępny elektryk w Polsce.

Dacia Hipster a Dacia Spring – porównanie modeli

Do tej pory w Polsce najtańszym elektrykiem była Dacia Spring. Auto ma długość 3,7 metra, szerokością i wysokością jest zbliżone do Hipstera, a jego cena zaczyna się od 77 tys. złotych. Dzięki dopłatom z programu NaszeAuto można obniżyć koszt choćby o 40 tys. zł. jeżeli Hipster rzeczywiście zadebiutuje w cenie 15 tys. euro, przy utrzymaniu dopłat stanie się jeszcze atrakcyjniejszy i prawdopodobnie wyprzedzi Springa w rankingu sprzedaży.

Nazwa modelu sugeruje, iż auto skierowane jest do młodych mieszkańców dużych miast, którzy cenią sobie prostotę i nietypowy styl. Ale eksperci przewidują, iż Hipster przyciągnie także osoby starsze. Seniorzy docenią łatwość obsługi, brak nadmiaru elektroniki, duży bagażnik i przede wszystkim niską cenę. To samochód, który łączy różne pokolenia i odpowiada na podstawowe potrzeby – wygodę, dostępność i ekonomię użytkowania.

Przyszłość Dacii Hipster Concept

Czy Hipster okaże się hitem, czy pozostanie tylko ciekawostką? jeżeli prognozy się sprawdzą, w 2027 roku na drogi wyjedzie auto, które może zrewolucjonizować rynek samochodów elektrycznych. Dacia udowadnia, iż nie trzeba kopiować rozwiązań Tesli czy innych gigantów, aby przyciągnąć uwagę klientów. Czasem wystarczy prosty pomysł – niedrogie, praktyczne i odważnie zaprojektowane auto.

Idź do oryginalnego materiału