Daimler Buses na szczycie UITP

1 dzień temu

W dniach 15-18 czerwca 2025 roku, podczas targów UITP Summit 2025 w Hamburgu, Daimler Buses zaprezentuje rozwiązania dla aktualnych i przyszłych wyzwań, z jakimi przychodzi mierzyć się operatorom autobusowym. W centrum uwagi znalazły się przede wszystkim takie zagadnienia, jak zrównoważony rozwój, efektywność ekonomiczna i cyfryzacja mobilności elektrycznej w autobusach miejskich. Od 2026 roku Mercedes-Benz eCitaro będzie wyposażany w nową, jeszcze bardziej wydajną i wyjątkowo trwałą baterię litowo-niklowo-manganowo-kobaltową czwartej generacji (NMC4). eCitaro z baterią NMC4 będzie można zobaczyć po raz pierwszy na targach UITP Summit. Daimler Buses oferuje elektromobilność, w tym także planowanie i realizację infrastruktury ładowania, kompleksowo, z jednej ręki, zapewniając także odpowiednie usługi cyfrowe. Dzięki nowemu pakietowi usług cyfrowych (Digital Services Package), nowe autobusy wyposażane są w usługi cyfrowe już od samego początku.

Centralnym punktem stoiska Daimler Buses na hamburskich targach UITP Summit 2025 będzie Mercedes-Benz eCitaro, niezwykle popularny model wśród autobusów elektrycznych. Prezentowany dwudrzwiowy autobus solo to nie tylko wzorowo zaprojektowane stanowisko kierowcy, doceniany wysoki komfort jazdy i niedościgniony poziom bezpieczeństwa. Reprezentuje on również nowość na skalę światową: Daimler Buses przedstawi bowiem po raz pierwszy egzemplarz eCitaro z czwartą, a więc najnowszą generacją baterii NMC4. Nowa generacja baterii NMC4 łączy wysoką gęstość energetyczną, która pozwala uzyskiwać dłuższe zasięgi, i bardzo długą żywotność. Swą dłuższą żywotność bateria osiąga nie tylko przy łagodnym ładowaniu z maksymalną mocą 150 kW, ale także przy regularnych procesach szybkiego ładowania z mocą ładowania do 300 kW. Nowe baterie NMC4 będą stosowane od 2026 roku w autobusach eCitaro, eCitaro G oraz eCitaro K.

Daimler Buses Solutions GmbH doradza operatorom autobusowym i aktywnie wspiera ich na drodze do elektromobilności. Firma specjalizuje się w doradztwie, projektowaniu i realizacji infrastruktury elektromobilnościowej. We współpracy z ekspertami z Daimler Buses Solutions GmbH, Daimler Buses może zatem na życzenie dostarczyć cały ekosystem elektromobilności z jednego źródła: począwszy od analizy wykonalności, poprzez indywidualnie skonfigurowany autobus elektryczny, a kończąc na kompletnej infrastrukturze zajezdni w zakresie elektromobilności, zapewniając tu także niezbędne prace budowlane, instalacje elektryczne, ładowarki, magazyny energii, system zarządzania ładowaniem i inne usługi cyfrowe.

Omniplus nie tylko posiada największą sieć serwisową w Europie, ale także stale rozwija swoją europejską sieć wyspecjalizowanych punktów serwisowych dla autobusów elektrycznych. Omniplus rozszerza swoją ofertę usług cyfrowych o kolejne pozycje przeznaczone nie tylko dla elektryków. Wszystkie nowe autobusy, które dostarczane są od tego roku przez Daimler Buses, otrzymają pakiet usług zwany Digital Services Package jako opcję z trzyletnim okresem bezpłatnego użytkowania w przypadku autobusów z silnikiem Diesla. Z kolei dla autobusów elektrycznych okres ten wynosić będzie sześć lat. Nowością jest także usługa monitorowania lokalizacji Omniplus On monitor Ortungsdienste plus z funkcją geofencingu powiązanego z prędkością. Dzięki niej można zdefiniować strefy z ograniczeniem prędkości i gdy tylko system rozpozna, iż autobus należący do floty wjechał w tego rodzaju strefę, automatycznie aktywuje limiter prędkości, aby nie można było przekroczyć ustawionej prędkości maksymalnej. Zwiększa to bezpieczeństwo, a przy okazji pomaga uniknąć mandatów. Dla autobusów elektrycznych opracowano też specjalną funkcję Omniplus On Battery Monitoring, która dostarcza operatorom floty informacji na temat stanu baterii wysokiego napięcia i zaleceń dotyczących jej ostrożnego i dbałego użytkowania. Bezpłatna usługa Warranty Status umożliwia wgląd w status gwarancji baterii i pomaga uniknąć jej niezamierzonego naruszenia.

Idź do oryginalnego materiału