Ważna inwestycja na Nadodrzu! Są oferty na przebudowę skrzyżowania ul. Dubois i Drobnera oraz budowę nowego węzła komunikacyjnego w tym miejscu. Inwestycję chcą realizować 4 firmy. Wszystkie oferty są poniżej kwoty jaką zamawiający ma zamiar przeznaczyć na realizacje zadania.
Miasto planowało na tę inwestycję przeznaczyć ponad 57 milionów złotych. Oferty wykonawców kształtują się w granicach 39-46 milionów.
Co się wydarzy na budowie? Na ulicy Drobnera zniknie wąski przystanek tramwajowy, a powstanie wygodny węzeł komunikacyjny. Kierowcy pojadą wygodnymi jezdniami, a rowerzyści drogami dla rowerów, a piesi powędrują wygodnymi chodnikami.
– W ramach tego zadania przebudujemy ponad pół kilometra torowiska tramwajowego. Przede wszystkim znikną istniejące przystanki tramwajowe na tej ulicy. Dzięki zmiany geometrii w układzie drogowym zaprojektowane zostały nowe bezpieczne perony przystankowe, na których będą mogły zatrzymywać się tramwaje i autobusy. Przy peronach, które są w projekcie odpowiednio wydłużone, będą mogły w danym kierunku zatrzymać się z powodzeniem dwa tramwaje albo tramwaj i autobus. Powstanie mini centrum przesiadkowe będące bramą na Nadodrze – opowiada Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
W sumie posadzonych zostanie tu 19 drzew, 1375 szt. krzewów liściastych, 1525 szt. pnączy, 1080 szt. traw ozdobnych, 270 szt. półkrzewów, 270 szt. roślin cebulowych. Poprawione zostaną warunki bytowe okazałego platana rosnącego po wschodniej części ulicy Drobnera.
– Tam gdzie jest to możliwe staramy się wprowadzać zieleń na przystanki. Nie inaczej będzie i przy węźle na ulicy Drobnera. Zaprojektowaliśmy w sumie na obu peronach 8 drzew, które dadzą cień w słoneczne dni. Uzupełnieniem zielonej infrastruktury będą trejaże z pnączami. W obrębie przebudowanego skrzyżowania planujemy wprowadzić m.in. ogrody deszczowe, a miejsca w których nie możemy ze względu na bezpieczeństwo sadzić drzew, planujemy obsadzić różami – uzupełnia prezydent Sutryk.

Co ważne dla kierowców, podczas realizacji zadania ruch samochodowy w obrębie tych ulic będzie się odbywał, ale w ograniczonym zakresie. Dokładną organizację ruchu zastępczego wykonawca uzgodni z zarządzającym ruchem po podpisaniu umowy. Na pewno prace będą podzielone na etapy.
Ruch tramwajowy ma być wyłączony na 14 miesięcy. Wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 18 miesięcy na realizację całego zadania.