Linia MRT Putrajaya została oficjalnie uruchomiona wczoraj przez premiera Datuka Seri Anwara Ibrahima, a premier ogłosił bezpłatne przejazdy przez 15 dni do 31 marca na drugiej linii MRT Klang Valley, która została otwarta wczoraj o godzinie 15:00.
Jak się do tego zabrać? Firma Rapid KL opublikowała informacje i często zadawane pytania dotyczące bezpłatnych przejazdów, które określają jako PFR15. Osoby dojeżdżające do pracy mogą korzystać z PFR15, uzyskując token z dowolnego stanowiska LRT, MRT, Monorail i BRT (wszystkie te obsługiwane w zasadzie przez Rapid KL), a tokena można użyć na dowolnej stacji (wjazdowej lub wyjazdowej), która obejmuje linię MRT Putrajaya za jeden -droga podróż.
Użytkownicy kart Touch n Go i kart zniżkowych mogą normalnie wchodzić i wychodzić z bramek. Klienci mogą również korzystać ze zryczałtowanej stawki we wszystkich obiektach LRT i MRT Park & Ride w okresie PFR15. Upewnij się jednak, iż korzystasz z Park & Ride z kartą, której używasz do pociągów. Autobusy dowozowe PYL są również FOC do 31 marca. Bezpłatne przejazdy są dla wszystkich użytkowników, Malezyjczyków i obcokrajowców.
Ale ponieważ MRT Putrajaya Line (PYL) jest częścią sieci Rapid KL, a nie samodzielną linią, masz więcej pytań, podobnie jak my. Co się stanie, jeżeli podłączysz się na innej linii i wyjdziesz na stacji PYL, i odwrotnie?
Według Rapid, o ile Twoja podróż pociągiem obejmuje stację PYL lub stację przesiadkową, będzie bezpłatna. Wymienione stacje przesiadkowe to Kwasa Damansara, Kampung Selamat, Sungai Buloh, Titiwangsa, Tun Razak Exchange (TRX), Chan Sow Lin i Sungai Besi.
Na przykład, jeżeli podłączę się na MRT Pusat Bandar Damansara (linia MRT Kajang) i pojadę do TRX, aby wskoczyć do pociągu PYL, mogę wystukać na dowolnej stacji PYL i będzie to bezpłatne. To samo dotyczy użytkowników LRT, Monorail i BRT.
Kliknij, aby powiększyć
Jednak – i to jest bardzo ważne dla zwiedzających – trzeba wystukać na stacji PYL przed powrotem do miejsca, z którego się przyjechało. Załóżmy, iż miejscem docelowym jest Putrajaya Sentral. Gdy dotrzesz do tego końca, stuknij i stuknij ponownie – jeżeli po prostu usiądziesz w pociągu i zaczekasz, aż znów ruszy, lub po prostu sprawdzisz peron, nie dostaniesz darmowej jazdy.
Podsumowując, linia MRT Putrajaya to linia o długości 57,7 km z 36 stacjami. Rozpoczyna się w Kwasa Damansara (nowe miasteczko obok Kota Damansara i Sungai Buloh), które działa od grudnia 2016 roku jako część linii MRT Kajang Line, a kończy się w Putrajaya Sentral w administracyjnej stolicy Malezji.
Wczoraj uruchomiono pełną linię PYL wraz z otwarciem odcinka 2 o długości 38,7 km. Pierwsza faza PYL z Kwasa Damansara do Kampung Batu (wzdłuż Jalan Ipoh) kursuje od czerwca 2022 r. Z 57,7 km, 44,2 km znajduje się na podwyższeniu, natomiast 13,5 km trasy – w centrum miasta – znajduje się pod ziemią.
Istnieje łącznie 10 stacji przesiadkowych / przesiadkowych łączących PYL z każdą istniejącą linią kolejową w KV, od KL Monorail do KLIA Transit. PYL łączy się z linią MRT Kajang w Kwasa Damansara i TRX. Pozostałe stacje przesiadkowe znajdują się w Titiwangsa (KL Monorail, LRT Ampang/Sri Petaling), Chan Sow Lin (LRT Ampang/Sri Petaling) i Sungai Besi (LRT Sri Petaling).
Ampang Park (linia LRT Kelana Jaya) to stacja przesiadkowa, a nie stacja przesiadkowa. Różnica polega na tym, iż możesz zmieniać linie na stacjach przesiadkowych, ale będziesz musiał wystukać i ponownie wejść. Brak stukania podczas przełączania pociągów na stacjach przesiadkowych.
Pozostałe stacje przesiadkowe są z liniami nieobsługiwanymi przez Rapid KL. Są w Sungai Buloh i Sri Damansara Timur na tym samym odcinku drogi (KTM Komuter Tg Malim – Port Klang Line), Kampung Batu (KTM Komuter Batu Caves – Pulau Sebang Line) i Putrajaya Sentral (KLIA Transit).
Dojazd do stacji MRT jest istotną częścią dojazdów, a istnieje 31 linii autobusów dowozowych obejmujących ponad 350 km. Ceny biletów wynoszą od 1 do 2,40 RM (tylko bezgotówkowo), a posiadacze kart zniżkowych otrzymują 50% zniżki.
Jeśli nie przepadasz za autobusami, na 17 stacjach dostępne są obiekty typu „Parkuj i jedź” z łącznie 6416 miejscami parkingowymi. Opłata wynosi 4,30 RM za wejście za dzień. Aby korzystać z tej bardzo rozsądnej stawki, należy użyć tej samej karty Touch n Go, aby wejść i wyjść z MRT – ma to na celu wyeliminowanie użytkowników spoza MRT. Motocykle płacą 1,10 RM za dzień.
Opisaliśmy już szczegółowo nasze doświadczenia z MRT Putrajaya Line, które można przeczytać w całości tutaj. Przejrzyj galerię poniżej, aby zobaczyć ujęcia stacji, obiektów, pociągów, a także widoki dzielnic i punktów orientacyjnych z podwyższonej części toru. „Oficjalne wideo produktu” jest również załączone poniżej. Jest bezpłatny od dzisiaj do 31 marca, więc skorzystaj z okazji, aby go wypróbować lub odtworzyć nowy dojazd do pracy.
GALERIA: Linia MRT Putrajaya
Tagi: Linia MRT Putrajaya