Decyzja Forda o przyspieszeniu ekspansji sprzedaży alkoholu może kosztować prowincję 612 milionów dolarów

bejsment.com 1 dzień temu

Ontario’s budget watchdog szacuje, iż decyzja rządu o przyspieszeniu wprowadzenia sprzedaży alkoholu w sklepach na rogu będzie kosztować prowincję ponad 600 milionów dolarów.

To prawie trzy razy więcej niż rząd Partii Postępowo-Konserwatywnej twierdził, iż przyspieszenie harmonogramu będzie kosztować.

Financial Accountability Officer twierdzi w dzisiejszym raporcie, iż ekspansja piwa, wina i chłodziarek do sklepów ogólnospożywczych, dużych sklepów i większej liczby sklepów “na rogu” będzie kosztować 1,4 miliarda dolarów do 2030 roku, a 612 milionów dolarów z tego wynika z przyspieszonego harmonogramu.

Poprzedni plan premiera Douga Forda zakładał rozszerzenie sprzedaży tych alkoholi do 2026 roku, ale w maju ogłosił, iż nastąpi to w 2024 roku.

Prowincja ogłosiła, iż „umowa o wczesnym wdrożeniu” z The Beer Store zakłada, iż Ontario zapłaci firmie do 225 milionów dolarów, aby pomóc jej utrzymać otwarte sklepy i zatrudnionych pracowników.

Ogłoszenie to po raz pierwszy wywołało spekulacje na temat wcześniejszych wyborów – które Ford potwierdził teraz, iż odbędą się w środę – kiedy premier został zapytany, czy próbuje wprowadzić alkohol do sklepów na rogu przed wyborami i nie zobowiązałby się do trzymania się ustalonej daty w czerwcu 2026 roku.

Jeffrey Novak napisał w swoim raporcie, iż podana kwota może być znacznie wyższa lub znacznie niższa w zależności od wskaźników spożycia alkoholu i zachowań konsumentów. „Rzeczywisty koszt finansowy dla prowincji będzie zależeć od tego, jak detaliści i konsumenci zareagują na ekspansję rynku napojów alkoholowych” – napisał. „Po uwzględnieniu tych i innych czynników, FAO szacuje, iż koszt finansowy dla prowincji może wynieść od 529 milionów dolarów do 1,9 miliarda dolarów do 31 grudnia 2030 roku”.

Novak powiedział, iż będzie to również koszt 215 milionów dolarów w wyniku niższych wpływów podatkowych, ponieważ sklepy spożywcze, duże sklepy i sklepy typu convenience nie podlegają podatkom od piwa, wina i napojów spirytusowych.

Dodał, iż będzie to 172 miliony dolarów niższego dochodu netto dla Liquor Control Board of Ontario. Podczas gdy nastąpi wzrost przychodów hurtowych LCBO o 1,1 mld CAD, nastąpi również spadek przychodów detalicznych LCBO o około 812 mln CAD, 192 mln CAD kosztów udzielania rabatów hurtowych nowym detalistom, 150 mln CAD rabatów serwisowych dla browarów, 105 mln CAD wyższych kosztów operacyjnych i 22 mln CAD wyższych opłat recyklingowych.

Liderka Liberałów Bonnie Crombie powiedziała, iż pokazuje to, iż Ford ma niewłaściwe priorytety. „Priorytety Douga Forda są jasne i nie chodzi w nich o służenie obywatelom” – powiedziała. „Te 1,9 miliarda dolarów można było wykorzystać na zatrudnienie 1400 lekarzy rodzinnych – 1400 – którzy byliby w stanie zapewnić opiekę dwóm milionom ludzi”.

Lider Partii Zielonych Mike Schreiner powiedział, iż wskazuje to na ogólne wzorce wydatków Forda. „Dwa miliardy dolarów na nadbrzeżne spa w Toronto, 3,2 miliarda dolarów na czeki rabatowe, które trafiają do milionerów i miliarderów – tymczasem nasz system opieki zdrowotnej rozpada się, a liczba rozpoczętych budów mieszkań spada” – napisał Schreiner w oświadczeniu.

Anne Kothawala, prezes i dyrektor generalny Convenience Industry Council of Canada, powiedziała, iż ekspansja alkoholu zapewniła bardzo potrzebny impuls dla sektora convenience, ponieważ sprzedaż w grudniu wzrosła o 15 procent rok do roku w latach 2023-2024. „Nasi operatorzy sklepów są podekscytowani, iż mogą wreszcie zaoferować ten produkt klientom i zobaczyć zwiększony ruch dzięki temu posunięciu” – napisała Kothawala w oświadczeniu. „Raport ignoruje badania dotyczące wpływu ekspansji na tworzenie miejsc pracy i dodatkowe podatki do kasy prowincji”.

Liderka NDP Marit Stiles powiedziała, iż cena pokazuje, iż Ford nie jest tak sprytnym operatorem, za jakiego się uważa. „To kolejny przykład na to, iż Doug Ford i konserwatyści nie są w stanie zrobić dobrego interesu dla Ontaryjczyków” – powiedziała. „Doug Ford lubi udawać, iż jest świetnym negocjatorem, a najwyraźniej nie jest w stanie zawrzeć dobrej umowy”.

Idź do oryginalnego materiału