Dlaczego klienci rezygnują z zakupów? Analiza problemu porzuconych koszyków i rozwiązania

ototorun.pl 1 dzień temu
Branża e-commerce to przestrzeń, w której wszystko można mierzyć i optymalizować. Analizujemy kampanie reklamowe, preferencje klientów czy wyniki sprzedażowe, a jednym z kluczowych wyzwań pozostają porzucone koszyki zakupowe. Zjawisko to wymaga nieustannej analizy i wdrażania rozwiązań, które pozwolą zredukować skalę tego problemu. Jedną z nowoczesnych usług, która może pomóc w tym zakresie jest InPost Pay. Czym są porzucone koszyki?

W świecie e-commerce porzucony koszyk to sytuacja, gdy klient dodaje produkty do wirtualnego koszyka, ale nie finalizuje transakcji. To codzienność w e-commerce i jednocześnie ogromne pole do poprawy.

Powodów, dla których klienci rezygnują z zakupów, jest wiele. Najważniejsze z nich to:

- Koszty dostawy;

- Wydłużony czas realizacji zamówienia;

- Problemy techniczne;

- Rozproszenie uwagi w trakcie zakupu - pilny telefon, inne obowiązki czy rozpraszacze w social mediach mogą sprawić, iż klient zapomni o dokończeniu zakupów.

Porzucone koszyki to nie tylko utracony potencjalny przychód, ale także zmarnowane środki na pozyskanie klientów. W e-commerce rosną koszty reklamy, pozycjonowania czy remarketingu, które mają na celu przyciągnięcie użytkowników do sklepu. Każda porzucona transakcja oznacza straty zarówno finansowe
Idź do oryginalnego materiału