Do rozkładu wprowadzamy nowy bezpośredni pociąg nad Bałtyk, do Kołobrzegu. Będzie kursować od 16 czerwca w dni powszednie (od poniedziałku do piątku). A już od wakacji ofertę uzupełni sezonowe połączenie realizowane przez pociąg „Rybitwa” w soboty oraz niedziele. Latem uruchomimy też nowy kurs z Inowrocławia przez Toruń do Jabłonowa Pomorskiego. Z nowych połączeń skorzystają urlopowicze, pracownicy i uczniowie.
– Konsekwentnie stawiamy na transport publiczny – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. – Reagujemy na sygnały mieszkańców, uruchamiamy nowe połączenia, kupujemy nowoczesny tabor i remontujemy infrastrukturę. Chcemy zapewnić pasażerom wysoki standard i wygodę podróży.
Nowy pociąg wyjedzie ze stacji Bydgoszcz Główna o 10:37, a pasażerowie w Kołobrzegu będą mogli wysiąść o godzinie 14:32. Skład będzie się zatrzymywać na wszystkich stacjach i przystankach kolejowych, dzięki temu z połączenia skorzystają mieszkańcy mniejszych miejscowości.
Zobacz też:
Na wybrzeże
Od 19 czerwca uruchomimy sezonowy nowy codzienny bezpośredni pociąg na Hel. Dzięki współpracy z samorządami województw zachodniopomorskiego i wojewódzkiego do Szczecina już kursuje nowy bezpośredni pociąg „Barnim”. W odpowiedzi na zapotrzebowanie społeczne i we współpracy z partnerami w sąsiednich regionach uruchomiliśmy również bezpośrednie pociągi do ważnych ośrodków w siedmiu polskich województwach.
Do Jabłonowa Pomorskiego
W odpowiedzi na wnioski podróżnych od 15 czerwca do końca roku uruchomimy nowy poranny kurs z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego (powiat brodnicki). Pociąg wyruszy w trasę o 4:50, w Toruniu będzie o 5:21, a w Jabłonowie Pomorskim o 6:15. To połączenie umożliwi pasażerom dojazd do pracy w Toruniu i pracownicy firm wysiadający na przystanku kolejowym w Rychnowie Wielkim (powiat golubsko-dobrzyński). Z pociągu skorzystają też uczniowie dojeżdżający do szkół w Jabłonowie Pomorskim.
Pociągi kursujące według nowego rozkładu jazdy przejadą, w porównaniu z 2024 rokiem, o 300 tysięcy kilometrów więcej (łącznie 6,5 miliona kilometrów).
Zobacz:
W 2025 roku dopłaty Urzędu Marszałkowskiego do regionalnych przewozów pasażerskich wyniosą 237 milionów złotych. W tej kwocie są koszty rekompensat dla Arrivy i Polregio oraz koszty dostępu do infrastruktury kolejowej i opłaty dworcowe – 31,3 milionów zł.
Beata Krzemińska rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego
Pociąg na stacji Bydgoszcz Główna, fot. Tomasz Czachorowski/eventphoto.com.pl dla UMWKP