Do końca roku nowy parking przy świdnickiej stacji. Jest szansa na montaż systemu informacji pasażerskiej?

5 godzin temu

Do końca roku przy dworcu kolejowym Świdnica Przedmieście ma zostać wybudowany nowy parking, który umożliwi mieszkańcom dojeżdżającym do pracy i szkoły łatwiejszą przesiadkę z samochodów do pociągów. Czy jest szansa, iż na stacji powstanie również system informacji pasażerskiej? W tej sprawie niedawno głos zabrał przedstawiciel spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Budowę nowych miejsc parkingowych w sąsiedztwie budynku dworca Świdnica Przedmieście przewidziano w „Rządowym programie budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. W sierpniu 2024 roku spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na realizację inwestycji w formule „zaprojektuj i wybuduj”, w ramach której przewidziano budowę parkingu na terenie o powierzchni około 1100 m², który miałby pomieścić kilkadziesiąt pojazdów. Oprócz budowy parkingu w zakresie zadania znalazła się budowa chodników prowadzących na peron, dróg manewrowych, oświetlenia oraz zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów.

W grudniu ubiegłego roku kolejowa spółka wybrała firmę, której powierzono realizację inwestycji. – Podpisaliśmy umowę z wykonawcą na budowę parkingu przy przystanku Świdnica Przedmieście. Przewidujemy około 50 miejsc parkingowych, w tym również miejsca dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a także „Kiss and Ride” – informowała Marta Pabiańska z PKP PLK. – Planowany termin realizacji zadania „Budowa miejsc parkingowych przy przystanku Świdnica Przedmieście na linii kolejowej nr 285”, o wartości ponad 1,2 mln złotych, to IV kwartał 2025 roku – zaznaczała Pabiańska.

Kwestię parkingowego zadania poruszono również podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Świdnicy, w trakcie której dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Wałbrzychu spółki PKP PLK przedstawił informacje na temat inwestycji kolejowych realizowanych w mieście. – W ramach „programu parkingowego” powstanie parking, za pomocą którego można będzie stworzyć coś na kształt hubu transportowego umożliwiającego przesiadkę z samochodu na pociąg. To zadanie ma być zrealizowane do końca października. Może się okazać, iż nastąpi to z drobnym przesunięciem, jednak nie wpłynie to na zakończenie zadania do końca roku. Zadanie to realizowane jest wspólnie z miastem, jak również z dysponentem gruntów – PKP S.A. – mówił dyrektor Rafał Wiernicki.

W trakcie posiedzenia radny Michał Zastawny dopytywał przy okazji o inne zamiary związane z modernizacyjne stacji Świdnica Przedmieście, w tym o zamiar budowy systemu informacji pasażerskiej lub montażu megafonu. – W tej chwili pasażerowie nie mają żadnej wiedzy o opóźnieniach – wskazywał radny. Co na to PKP PLK? – Zadanie modernizacji stacji Świdnica Przedmieście było częścią inwestycji związanej z modernizacją linii kolejowej nr 285. Zadanie jest na tyle świeże, iż jeszcze jest objęte trwałością projektu. Nie dopuszcza to możliwości wprowadzenia na dzień dzisiejszy zmian. Myślę, iż to jest kwestia dwóch lat, kiedy wprowadzenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej będzie możliwe. Myślę, iż będzie to też związane z tym, iż ruch na tej linii będzie rósł w miarę uruchamiania kolejnych połączeń przez Koleje Dolnośląskie. Spodziewamy się, iż będzie taka potrzeba. Ze swojej strony będę również o to zabiegał – zapowiedział Wiernicki.

1 z 13
tereny przewidziane pod budowę nowych miejsc parkingowych (mat. PKP PLK)

/mn/

Idź do oryginalnego materiału