Do ZUS na wybrany dzień i godzinę

2 godzin temu

Rezerwacja wizyt w ZUS – wygoda, oszczędność czasu i większy komfort dla klientów dlatego jeżeli chcesz sprawnie załatwić sprawę w ZUS - zarezerwuj wcześniej wizytę w ZUS.

Zależy nam na tym, by klienci korzystali z systemu rezerwacji wizyt w placówkach i by taki sposób obsługi stał się regułą. Klient samodzielnie wybiera placówkę, dogodny termin spotkania, co pozwala mu lepiej zaplanować dzień. Dlatego zdecydowaliśmy się promować tę usługę we wszystkich naszych placówkach i od stycznia 2026 roku będziemy systematycznie zwiększać wykorzystanie wizyt rezerwowanych – mówi regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku Iwona Kowalska-Matis.

Wizytę zarezerwować może na kilka sposobów: za pośrednictwem Platformy Usług Internetowych eZUS, aplikacji mobilnej mZUS, telefonicznie albo podczas wizyty w Zakładzie. Rezerwacja wizyt w ZUS to rozwiązanie dostępne już od ponad 10 lat. Przez ten czas zyskało dużą popularność, a liczba osób, które z wyprzedzeniem umawiają się na wizyty, stale rośnie. Dzięki umówionemu terminowi można skorzystać z porady specjalistów bez czekania do stanowiska obsługi.

Rzeczniczka podkreśla, iż klienci są zadowoleni, iż nie muszą czekać w kolejce tylko przychodzą na określoną godzinę i są od razu obsłużeni. Podkreślają, iż to rozwiązanie jest im doskonale znane gdyż od dawna telefonicznie umawiają wizyty w przychodniach.

Dla wielu osób – zwłaszcza starszych lub ze szczególnymi potrzebami – długie oczekiwanie w kolejce bywa uciążliwe. Ten modelu obsługi wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty przez klienta w wybranej placówce na konkretny dzień i godzinę to efekt naszego dążenia do doskonalenia standardu obsługi klientów oraz likwidacji kolejek – wyjaśnia.

Według rzeczniczki, ten system doprowadzi do znacznego ograniczenie lub całkowitej likwidacji kolejek klientów, którzy czekają w salach obsługi klientów.

Według rzeczniczki, system, w którym klienci umawiają się na wizytę z wyprzedzeniem i mogą korzystać ze wszystkich stanowisk w placówce, jest już z powodzeniem testowany od początku 2025 roku w kilku oddziałach w Polsce. Na Dolnym Śląsku w Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Świdnicy i Lubaniu już ponad 90 procent osób przychodzi do ZUS wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty.
Rezerwowanie wizyt w placówkach nie ogranicza dostępu klientów do ZUS. Osoba, która nie umówiła się wcześniej na wizytę, również zostanie obsłużona. Będzie mogła także złożyć dokumenty, pobrać formularze oraz otrzymać inną pomoc.

To nie jest tak, iż jak przyjdzie klient, który nie był umówiony to odeślemy go z kwitkiem. Zostanie obsłużony, ale będzie musiał poczekać – tłumaczy Iwona Kowalska-Matis.

Klient, który nie będzie chciał zbyt długo czekać może na miejscu zarezerwować wizytę na inny dogodny dla siebie termin - dodaje.

Aby usprawnić obsługę i uniknąć opóźnień, ostatni numer z biletomatu będzie można pobrać do 15 minut przed zamknięciem placówki. Klienci, którzy pojawią się tuż przed zamknięciem, będą także mogli zarezerwować wizytę, ale na inny termin.

Nie zawsze trzeba swoją sprawę w ZUS załatwiać przychodząc osobiście

Wiele wniosków można złożyć online poprzez aplikację mZUS lub swoje konto na naszej platformie internetowej – zachęca Iwona Kowalska-Matis. - o ile uznamy, iż wizyta w ZUS jest konieczna, to zamiast przychodzić w ciemno i czekać w sali obsługi – warto wcześniej się umówić - zaznacza.

Rzeczniczka podkreśla, iż szczególnie dla osób starszych, które są podatne na infekcje – umówienie się na wizytę jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Zwłaszcza teraz, gdy wiele osób choruje nie warto ryzykować oczekiwaniem wśród innych, niekiedy przeziębionych klientów – dodaje.

Zarezerwuj wizytę telefonicznie

Obecnie wizytę stacjonarną w ZUS można zarezerwować przez swój profil na PUE/eZUS, telefonicznie w najbliższym oddziale ZUS (numery są podane na stronie www.zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „Wizyta w placówce”;) lub podczas wizyty w placówce ZUS, np. na stanowisku informacji ogólnej, dziennika podawczego lub na stanowisku komputerowym dla klientów.

Numery telefonów do umawiania terminów

• W oddziale ZUS w Wałbrzychu i Inspektoracie w Kamiennej Górze tel.: 74 649 71 11 lub 22 560 16 00
• w Inspektoracie ZUS w Jeleniej Górze tel.: 509 694 782 lub 22 560 16 00
• w Inspektoracie ZUS w Zgorzelcu: 74 64 97 111 lub 22 560 16 00

Rezerwacja elektroniczna

• eZUS
• Aplikacja mZUS

Aby zarezerwować wizytę elektronicznie należy zalogować się na swój profil na eZUS i wybrać opcję „Rezerwacja wizyty”. Następnie należy wybrać placówkę ZUS, w której chcemy umówić wizytę oraz temat sprawy, która nas interesuje.
Do wyboru są m.in.: emerytury i renty, sprawy dotyczące firm i pracujących, świadczenia dla rodzin, zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne, obsługa osób niesłyszących, a także profil PUE i profil zaufany. Po dokonaniu wyboru tematu sprawy, na ekranie pojawi się kalendarz z bieżącym tygodniem oraz dostępne terminy rezerwacji wizyt. Pierwszą wizytę można zaplanować na godzinę 8:00, a ostatnią na 14:40.
W poniedziałki dostępne są również terminy do godziny 16:40. Po przyjściu do ZUS, na biletomacie należy wybrać opcję „Wizyta zarezerwowana” i wprowadzić swój login do PUE/eZUS. W każdej chwili można odwołać umówioną wizytę.

Skorzystaj z e-wizyty

Nie trzeba wychodzić z domu, aby załatwić sprawę w ZUS. Można spotkać się pracownikiem ZUS przez Internet – podczas e-wizyty. Potrzebny jest tylko dostęp do Internetu, komputera lub telefonu z działającymi kamerką, głośnikiem i mikrofonem. E-wizytę można zarezerwować:
• na stronie www.zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „E-wizyta”;
• w aplikacji mZUS;
• w aplikacji mObywatel.

Wykaz telefonów doi rezerwacji wizyty w ZUS: Zarezerwuj wizytę w placówce ZUS
Działania promujące usługę rezerwacji były prowadzone pilotażowo w kilku jednostkach w Polsce. W Poznaniu i Wałbrzychu już ponad 90 procent klientów przychodzi do ZUS wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty.

Korzyści z rezerwacji wizyt są następujące:

• spersonalizowana obsługa –doradca może się przygotować do obsługi klienta i ma dla niego czas;
• możliwość ustalenia dogodnego terminu wizyty;
• przewidywalny czas oczekiwania na obsługę;
• jasne informacje o terminie i miejscu wizyty;

Idź do oryginalnego materiału