Dobór aparatów słuchowych na wizycie domowej

3 godzin temu

Dobór i dopasowanie aparatów słuchowych jest niezwykle istotną procedurą, która zapewnia komfort użytkowania, przynosi wiele korzyści dla pacjenta, a także zapewnia bezpieczne korzystanie z aparatów. Niektórzy pacjenci, ze względu na wiek, choroby lub inne okoliczności, nie są w stanie przyjechać do punktu protetycznego w celu odbycia wizyty. W takiej sytuacji ogromną pomocą są wizyty domowe – czyli to protetyk słuchu przyjeżdża do pacjenta.

Na wizycie domowej wykonujemy podobną procedurę jak w gabinecie. Przed przyjazdem do pacjenta, podczas rozmowy telefonicznej, pytamy o kilka kluczowych informacji, aby mieć wstępny obraz tego jak wygląda niedosłuch. Będąc już na wizycie przeprowadzamy dokładny wywiad z pacjentem, wykonujemy otoskopię uszu, a następnie przechodzimy do badania słuchu. Po wykonaniu badania, omawiamy je z pacjentem oraz z rodziną pacjenta, która bardzo często uczestniczy w wizycie. Następnie przedstawiamy możliwe opcje, wybieramy jedną z nich i przechodzimy do wstępnego dopasowania aparatów słuchowych. Na wizycie zawsze mamy kilka rozwiązań aparatów słuchowych, które wybieramy na podstawie przeprowadzonej wcześniej rozmowy telefonicznej, tak aby być jak najlepiej przygotowanym. Pacjenci, do których jeździmy na wizyty domowe zwykle nie wychodzą na zewnątrz – spędzają czas tylko w domu. W związku z tym, możemy od razu sprawdzić ustawienie aparatów w życiu codziennym – włączamy radio, telewizję, dzwonimy dzwonkiem/domofonem, przechodzimy do innego pokoju i rozmawiamy itd. Możemy od razu zauważyć pierwsze efekty oraz odczucia pacjenta. Dzięki temu, iż mamy przygotowane więcej niż jedno rozwiązanie, możemy także ustawić inne aparaty i na żywo zobaczyć różnicę przy pierwszym założeniu. Następnie tłumaczymy i pokazujemy pacjentowi obsługę aparatów, wymianę baterii/ładowanie oraz zakładanie i zdejmowanie urządzenia.

Po dopasowaniu aparatów słuchowych pobieramy wyciski na wkładki indywidualne. Aparaty, które przymierzane były na wizycie bardzo często zostawiamy u pacjenta, do czasu, aż zostaną dostarczone aparaty docelowe. Dzięki temu pacjent może już rozpocząć adaptację oraz zapisywać swoje spostrzeżenia przed kolejną wizytą. Kiedy mamy już gotowe wkładki i aparaty, przyjeżdżamy do pacjenta na drugą wizytę, w celu odbioru aparatów oraz korekty ustawień. Na tej wizycie ponownie przeprowadzamy wywiad, jednak tym razem dotyczący pierwszych wrażeń z noszenia aparatów. Pytamy co warto poprawić w ustawieniach oraz jak pacjenta radził sobie z obsługą. Po założeniu docelowych aparatów z wkładkami indywidualnymi przeprowadzamy badanie słuchu w aparatach (in situ) oraz wykonujemy korektę ustawień. Sprawdzamy czy wkładka dobrze leży w uchu, nie wysuwa się, ani nie uciska. Uczymy pacjenta jak prawidłowo zakładać aparaty z wkładką indywidualną oraz jak dbać o czystość urządzeń.

Pacjent jest zapewniony, iż w razie pytań czy problemów powinien się z nami skontaktować i zawsze uzyska pomoc – zarówno telefoniczną, jak i przyjazd protetyka na wizytę kontrolną.

Wizyty domowe są bardzo dużym ułatwieniem i pomocą dla osób samotnych, chorujących czy też mających problemy z poruszaniem się. Dzięki temu mogą łatwiej komunikować się z członkami rodziny czy innymi osobami, które je odwiedzają. Dodatkowo pacjenci zauważają poprawę podczas rozmów telefonicznych czy oglądania telewizji. To co jest szczególnie ważne dla osób, które mieszkają same, to słyszenie różnych, ważnych dźwięków, np. dzwonek do drzwi, pukanie, domofon, alarm itp. Aparaty słuchowe poprawiają jakość i komfort życia – niezależnie od tego czy zostały dopasowane w gabinecie protetycznym czy na wizycie domowej.

Zachęcamy do kontaktu w celu uzyskania dodatkowych informacji oraz umówienia wizyty domowej.

Materiał promocyjny Strefa Słuchu

Foto: Unsplash.com

gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje

Idź do oryginalnego materiału