Awaria może dotknąć każdy samochód w najmniej spodziewanym momencie. Warto zapewnić sobie ewentualną pomoc – a ta na pewno przyjdzie w ramach atrakcyjnej usługi Ford Assistance.
Turystyka samochodowa wciąż ma szerokie grono zwolenników, dając ogromne możliwości zwiedzenia regionu, w który udajemy się na wypoczynek. W przypadku wybrania transportu publicznego często jest to po prostu niemożliwe lub bardzo utrudnione. Dlatego nadal nie brakuje osób jeżdżących prywatnymi samochodami w naprawdę odległe regiony Europy. Panujące tam odmienne warunki pogodowe lub zbieg nieszczęśliwych okoliczności mogą jednak sprawić, iż auto ulegnie awarii i będzie niezdatne do dalszej jazdy. Każdy kierowca z pewnością ma taki scenariusz z tyłu głowy, ale nie bierze go realnie pod uwagę np. gdy w podróż udaje się nowym samochodem. Praktyka jednak pokazuje, iż potencjalnych awarii nie można wykluczać choćby w „świeżych” autach.
Ford Assistance – nowy wymiar pomocy w trasie
Usterka pojazdu z dala od domu, zwłaszcza w obcym państwie, wywołuje sporo nerwów – często pozbawiony środka transportu zostaje nie tylko kierowca, ale i jadący z nim pasażerowie (nierzadko rodzina). Na szczęście temu problemowi można zaradzić, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów. W komfortowej sytuacji są osoby, które niedawno kupiły (lub zamierzają kupić) nowego Forda. Każdy świeżo wyprodukowany samochód tej marki objęty jest bowiem atrakcyjnym pakietem pomocy drogowej (Ford Assistance), obowiązującym na czas trwania gwarancji podstawowej w ramach programu Euroservice. Co ważne, usługa działa na terenie Polski oraz całej Europy przez 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku.
Ford Assistance chroni właściciela samochodu przed niespodziewanymi zdarzeniami poza miejscem zamieszkania. jeżeli dojdzie np. do awarii auta, Ford zorganizuje transport uszkodzonego samochodu do najbliższego autoryzowanego serwisu, a także zaopiekuje się podróżnymi. jeżeli auta nie uda się naprawić tego samego dnia, producent pokryje koszty transportu podróżnych do miejsca docelowego. W zależności od tego, gdzie zepsuł się samochód, możemy tam dotrzeć:
- pojazdem zastępczym (użyczanym na okres 4 dni lub 2 dni w usłudze Assistance12);
- taksówką (jeśli odległość od miejsca zdarzenia do miejsca docelowego wynosi mniej niż 30 km);
- pociągiem w wagonie pierwszej klasy (jeśli odległość od miejsca zdarzenia do miejsca docelowego jest większa niż 30 km i mniejsza niż 600 km, przy czym limit 600 km nie dotyczy zdarzeń mających miejsce na terenie Polski);
- samolotem wg standardów klasy ekonomicznej (jeśli odległość od miejsca zdarzenia do miejsca docelowego wynosi ponad 600 km i awaria nastąpiła poza granicami Polski).
Ford „bierze na siebie” jeszcze transport do i z dworca kolejowego oraz lotniska. Istnieje jeszcze opcja zapewnienia noclegu (do 4 dni lub 3 dni w ramach programu Assistance12) dla podróżnych na czas naprawy auta. Warunek: usterka nastąpiła w odległości przekraczającej 50 km od miejsca zamieszkania kierowcy. Właściciel może później odebrać naprawiony samochód osobiście (Ford pokryje koszty dojazdu) lub zlecić podstawienie auta pod wskazany adres.
Ford Assistance 12 – opieka choćby po gwarancji
Co ważne, Ford oferuje możliwość przedłużenia pakietu pomocy drogowej po wygaśnięciu warunków programu Euroservice. Po każdym przeglądzie serwisowym w autoryzowanej stacji obsługi właściciel może wykupić usługę Assistance 12, która również zapewni opiekę i pomoc w razie awarii auta w Polsce i poza jej granicami. Pakiet kosztuje 29,90 zł i trwa 12 miesięcy od daty wykonania przeglądu okresowego lub do przebiegu, przy którym powinno nastąpić wykonanie kolejnego przeglądu (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). W ramach pakietu Ford Assistance 12 użytkownicy mogą liczyć na odholowanie zepsutego samochodu do najbliższego autoryzowanego serwisu i pokrycie kosztów kontynuacji podróży, a także:
- zapewnienie wysyłki części zamiennych (jeśli Autoryzowany Serwis Forda, w którym znajduje się uszkodzony samochód, nie dysponuje niezbędnymi częścimi, zorganizuje i pokryje koszty przesyłki tych części zamiennych pod warunkiem, iż są one dostępne w centralnych magazynach Forda);
- udzielenie pożyczki (do 500 €) na naprawę pojazdu objętego ochroną assistance;
- pomoc tłumacza w razie trudności językowych;
- przekazanie informacji rodzinie lub pracodawcy w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń;
- pomoc w dokonaniu zmiany rezerwacji hotelu lub w zarezerwowaniu biletów lotniczych;
- udzielenie informacji, które pomogą zaplanować i przygotować podróż za granicę.
Polecamy również:
Ford Używane – gwarancja korzyści z zakupu auta z drugiej ręki
Business Service Club. Ford proponuje atrakcyjną ofertę dla firm