Dobre wieści dla pasażerów Sądecczyzny! Za miesiąc koniec remontów kolei wart 190 mln złotych

8 godzin temu

Długo wyczekiwany moment nadchodzi – już 12 czerwca 2025 roku zostanie przywrócony pełny ruch pociągów na modernizowanej trasie Tarnów – Leluchów, prowadzącej przez Piwniczną, Muszynę i Krynicę aż do granicy państwa. To świetna wiadomość nie tylko dla mieszkańców, ale i dla turystów zmierzających w kierunku uzdrowiskowych pereł południa Małopolski.

Koniec komunikacji zastępczej. Pociągi wracają na tory

Jak poinformowała Dorota Szalacha z PKP Polskich Linii Kolejowych, od 12 czerwca pociągi znów będą kursować po całej trasie. Do tego czasu obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa. Remont objął linie kolejowe nr 96 i 105, znane popularnie jako „kryniczanka”.

– Celem inwestycji jest podniesienie standardu i atrakcyjności ważnego szlaku kolejowego, który wiedzie przez malownicze tereny do miejscowości turystyczno-uzdrowiskowych na południu Polski – podkreśla przedstawicielka PKP PLK.

Nowe perony, szybsze pociągi

Dotychczas odnowiono perony w Tuchowie, Andrzejówce i Starym Sączu. W połowie czerwca dołączą kolejne – w Barcicach, Rytrze, Młodowie, Łomnicy-Zdroju, Wierchomli Wielkiej, Zubrzyku, Żegiestowie-Zdroju, Miliku, Muszynie i Muszynie-Zdroju. Modernizacja obejmuje w sumie 13 stacji i przystanków, a jej koszt to 73 mln zł.

Na odcinku Stary Sącz – Leluchów realizowane są również prace przy torach, sieci trakcyjnej, 23 przejazdach kolejowo-drogowych i aż 60 obiektach inżynieryjnych. Zaawansowany remont przechodzi też most nad Popradem w Muszynie. Koszt tych działań to blisko 118 mln zł, finansowanych ze środków własnych spółki oraz Krajowego Programu Kolejowego.

Nawet 120 km/h na trasie Tarnów – Leluchów

Po zakończeniu wszystkich prac w IV kwartale 2025 roku pociągi pojadą szybciej – na wielu fragmentach trasy prędkość wzrośnie choćby do 120 km/h. To oznacza krótszy czas podróży i większy komfort pasażerów.

Całkowity koszt modernizacji linii to ponad 191 mln zł. Inwestycja realizowana jest w ramach Rządowego Programu Budowy lub Modernizacji Przystanków Kolejowych na lata 2021–2025.

Idź do oryginalnego materiału