Urząd Miejski w Koronowie będzie miał dodatkową siedzibę. Tuż przy budynku ratusza, gdzie dawniej mieścił się Dom Towarowy. Trwa właśnie postępowanie przetargowe, które ma wyłonić projektanta.
Kiedyś w tym miejscu stała okazała kamienica. Po zakończeniu działań wojennych uległa spaleniu. Wybudowano budynek, gdzie prowadzony był handel – najpierw Rolniczy Dom Towarowy, a później Dom Towarowy. Obiekt zaczął w ostatnich latach podupadać, zlikwidowano sklep.
Głosy za i przeciw
Dawny Dom Towarowy postanowiła kupić Gmina Koronowo. Nie obyło się bez głosów przeciwnych. Niektórzy twierdzili, iż są pilniejsze potrzeby jak np. budowa dróg niż tworzenie dodatkowych pomieszczeń dla urzędników. Inn zaznaczali, iż to potrzebna inwestycja, bo obiekt, który psuje wizerunek miasta zostanie wyremontowany.
Jaki był koszt zakupu?
Ostateczną decyzję i tak musieli podjąć radni. Ci zgodzili się, chociaż niektórzy wstrzymali się od głosu. Nieruchomość została nabyta za kwotę 2 mln 626 tys. zł. Koszty notarialne wyniosły 10 tys. 955 zł. Jak ustaliliśmy kompleksowy koszt wykonania i montażu dwóch siatek wyniósł 29 tys. 520 zł.
Oferty do 10 stycznia
Gmina prowadzi właśnie postępowanie przetargowe na sporządzenie dokumentacji projektowej i kosztorysu. Oferty można składać do 10 stycznia. Budynek ma powierzchnię 1 tys. 888 metrów kwadratowych. Do firmy, która wygra przetarg będzie należało opracowanie koncepcji budynku dawnego Domu Towarowego z funkcjonalnym połączeniem z istniejącym budynkiem ratusza wraz z zagospodarowaniem terenu i parkingiem, opracowanie ekspertyzy i oceny stanu technicznego budynku pod kątem planowanej inwestycji, opracowanie pełnego projektu budowlanego we wszystkich branżach, uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę.
Mini plac zabaw
W planach jest, aby w piwnicy utworzyć pomieszczenia dla personelu sprzątającego i pracowników gospodarczych oraz magazyny. Na parterze ma być biuro podawcze, strefa obsługi klienta, przestrzeń biurowa dla czterech wydziałów, strefa dla mieszkańców ze stanowiskami z komputerami, drukarką/skanerem, miejscami siedzącymi oraz mini placem zabaw, pomieszczenia na dokumenty, toalety, pomieszczenia socjalne i techniczne.
Przestrzeń zielona na dachu
Na piętrze będą natomiast biura dla minimum trzech wydziałów oraz biura dla informatyków, główna serwerownia urzędu, pokój nard, pomieszczenia socjalne, techniczne, toalety itp. Natomiast na drugim piętrze mają być biura dla minimum pięciu wydziałów, pokój narad i wszelkie niezbędne pomieszczenia. Dawny Dom Towarowy posiada też poddasze. Tam ma być duża sala konferencyjna oraz dwie małe. Na dachu ma być zaprojektowana przestrzeń zielona. Sam budynek ma być wyposażony w windę i agregat prądotwórczy. Elewacja od Placu Zwycięstwa i ul. Farnej nawiązywać ma do istniejącej zabudowy i ma być uzgodniona z konserwatorem zabytków. Miejsca postojowe zostały wyznaczone od strony ul. Farnej (istniejąca rampa zostanie rozebrana).
Projekt potrwa dwa lata
Szacuje się, iż prace projektowe mogą potrwać około dwóch lat. Koszt sporządzenia dokumentacji zostanie poznany po wyłonieniu wykonawcy. W budżecie na 2025 rok na ten cel wstępnie zarezerwowano kwotę 100 tys. zł.