Dodatkowych przystanków i zmiany trasy w Starym Mieście nie będzie

1 tydzień temu





W Oświęcimiu nie będzie kolejnych przystanków autobusów komunikacji miejskiej. Lokalizacje aktualnie funkcjonujących prezydent uznał za wystarczające.

O stworzenie trzech przystanków w lewobrzeżnej części miasta upomniała się
Renata Fijałkowska, radna klubu Prawo i Sprawiedliwość w Radzie Miasta Oświęcimia. W swojej interpelacji poprosiła o przeanalizowanie nowych lokalizacji.

W zainteresowaniu radnej jest, po pierwsze, odcinek pomiędzy przystankami Dąbrowskiego Miasto i Stacja BP na ulicy Konarskiego.

„Na wskazanym odcinku brakuje dodatkowego przystanku autobusowego, co znacząco utrudnia dostęp do komunikacji mieszkańcom tej części miasta. Proszę o rozważenie możliwości wyznaczenia dodatkowego przystanku w połowie trasy, przeanalizowanie poprowadzenia wybranej linii ulicą Górnickiego i przygotowania przystanku w rejonie budynku Urzędu Gminy Oświęcim przy ulicy Zamkowej 12” – pisze Renata Fijałkowska.

Zwróciła także uwagę na znaczną, jej zdaniem, odległość pomiędzy przystankami Błonie i Dworzec PKP i zawnioskowała o możliwość stworzenia przystanku w rejonie marketu Bricomarche.

„W obu przypadkach celem jest zwiększenie dostępności i funkcjonalności transportu publicznego dla mieszkańców oraz dostosowanie infrastruktury do rzeczywistych potrzeb lokalnej społeczności” – zapewnia radna we wniosku.

Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia, stwierdził, iż pierwszej propozycji Renaty Fijałkowskiej nie można zrealizować. Zwraca uwagę, iż na odcinku Dąbrowskiego Miasto – Stacja BP z uwagi na ścisłą zabudowę i istniejącą infrastrukturę nie ma możliwości technicznych wyznaczenia w bezpiecznym miejscu przystanku autobusowego wraz z zatoką.

„Poprowadzenie trasy autobusu ulicą Górnickiego spowoduje pominięcie przystanku Dąbrowskiego Kościół, z którego korzysta znaczna liczba pasażerów. Ponadto geometria skrzyżowania ulicy Dąbrowskiego z Górnickiego i Zamkowej z Dąbrowskiego znacząco ogranicza możliwość manewru autobusów, co mogłoby skutkować brakiem punktualności kursów. Dodatkowo skierowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 13,3 do 28 ton znacząco może pogorszyć stan nawierzchni ulic Górnickiego i Zamkowej” – pisze prezydent miasta w odpowiedzi na wniosek.

Istniejącą infrastrukturą i dużym natężeniem ruchu na ulicy Konopnickiej włodarz tłumaczy brak możliwości technicznych wyznaczenia przystanku nieopodal Bricomarche.

„Należy jednak zaznaczyć, iż poza przystankiem Błonie funkcjonuje również przystanek Niwa zlokalizowany 200 m od ulicy Konopnickiej” – kończy odpowiedź Janusz Chwierut.

Idź do oryginalnego materiału