W praktyce bywa z tym różnie. Jak wynika z danych Sekcji Skarg i Wniosków do ŚOW NFZ w ostatnich trzech latach ilość skarg klientów na placówki udzielające świadczeń publicznej opieki zdrowotnej zmalała.
- 2022 - 159 skarg,
- 2023 - 110 skarg,
- 2024 - 97 skarg.
Dotyczyły one w szczególności:
- utrudnionego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej (56):
- braku kontaktu telefonicznego z placówką,
- długiego okresu oczekiwania na wizytę lekarską,
- odmowy udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej,
- braku bieżącej rejestracji do lekarza POZ, pediatry oraz lekarza specjalisty,
- utrudnionego dostępu

7 miesięcy temu


![Wybitny kardiochirurg Honorowym Obywatelem Województwa Małopolskiego. „Pionierski dorobek” [ZDJĘCIA]](https://krknews.pl/wp-content/uploads/2025/12/600304030_1716728806111276_8263924199783939631_n.jpg)




![Radni oglądali nową część szpitala w Tomaszowie Lubelskim. Już niedługo koniec budowy! [ZDJĘCIA]](https://static2.kronikatygodnia.pl/data/articles/xga-4x3-radni-ogladali-nowa-czesc-szpitala-w-tomaszowie-lubelskim-juz-niedlugo-koniec-budowy-zdjecia-1766000213.jpg)







