Dostęp i jakość świadczeń zdrowotnych pozostawiają do życzenia? Złóż skargę do NFZ

1 tydzień temu
W ub. roku do świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia w Kielcach wpłynęło 97 skarg. To zdecydowanie mniej niż w 2022, bo było ich 159. Skargi dotyczyły m.in. utrudnionego dostępu do świadczeń zdrowotnych, ich jakości oraz zachowania personelu. W teorii pacjent ma prawo do ochrony zdrowia, równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, natychmiastowego udzielenia mu świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia niezależnie od okoliczności.

W praktyce bywa z tym różnie. Jak wynika z danych Sekcji Skarg i Wniosków do ŚOW NFZ w ostatnich trzech latach ilość skarg klientów na placówki udzielające świadczeń publicznej opieki zdrowotnej zmalała.

- 2022 - 159 skarg,

- 2023 - 110 skarg,

- 2024 - 97 skarg.

Dotyczyły one w szczególności:

- utrudnionego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej (56):

- braku kontaktu telefonicznego z placówką,

- długiego okresu oczekiwania na wizytę lekarską,

- odmowy udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej,

- braku bieżącej rejestracji do lekarza POZ, pediatry oraz lekarza specjalisty,

- utrudnionego dostępu
Idź do oryginalnego materiału