Droga ekspresowa S17 za blisko 810 mln zł relacji Piaski – Łopiennik coraz bliżej budowy

6 dni temu
Nowy, ponad 16-kilometrowy odcinek S17 poprowadzony zostanie przez powiaty świdnicki i krasnostawski, obejmując teren gmin: Piaski, Fajsławice i Łopiennik Górny. Trasa, wytyczona wzdłuż obecnej krajowej „siedemnastki”, zyska całkowicie nowy przebieg. Początek inwestycji zaplanowano na przebudowanym węźle Piaski Wschód, gdzie S17 połączy się z trasą S12 w kierunku Dorohuska. W ramach budowy powstaną także trzy nowe węzły drogowe – Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik – które mają usprawnić ruch i poprawić komunikację w regionie.- Ponadto w ramach inwestycji wybudujemy drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, zbudujemy także przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Za projekt i wykonanie nowego odcinka odpowiada konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska, pełniąca rolę lidera, oraz Aldesa Construcciones. Wartość podpisanej umowy to blisko 810 milionów złotych, co czyni inwestycję jedną z największych w regionie w ostatnich latach. Decyzja ZRID będzie kluczowym dokumentem, który otworzy drogę do rozpoczęcia robót budowlanych. Określi ona nie tylko granice inwestycji, ale także uruchomi procedurę odszkodowawczą dla właścicieli nieruchomości przejętych na rzecz Skarbu Państwa.- Postępowanie administracyjne, ustalające wysokość odszkodowań, będzie prowadził wojewoda lubelski. Powołani przez niego niezależni biegli rzeczoznawcy majątkowi oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej i wypłaty odszkodowań - czytamy na stronie interetowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa ekspresowej „siedemnastki” od węzła Piaski Wschód aż po granicę z Ukrainą w Hrebennem została podzielona na dziewięć odcinków o łącznej długości 115 kilometrów. Całość inwestycji szacowana jest na około 4,5 miliarda złotych. Tempo prac na poszczególnych fragmentach różni się w zależności od uzyskanych decyzji środowiskowych, podpisanych umów z wykonawcami czy wydanych zezwoleń ZRID. Pierwsze roboty budowlane ruszyły już na dwóch odcinkach – Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne – które w sumie liczą blisko 30 kilometrów. Jeszcze w tym roku planowane jest także uzyskanie decyzji ZRID dla 18,5-kilometrowego fragmentu między Zamościem Południem a Tomaszowem Lubelskim.- Złożyliśmy wnioski do wojewody lubelskiego o wydanie decyzji ZRID dla odcinków Piaski Wschód - Łopiennik oraz Izbica – Zamość Sitaniec, a niebawem planujemy złożenie wniosku dla odcinka Krasnystaw – Izbica. W tym roku ogłosimy także przetargi na dwa brakujące fragmenty S17: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (w sumie ponad 20 km), które domkną realizację tej trasy od Warszawy do granicy z Ukrainą - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Finałowym elementem trasy S17 będzie około dwukilometrowy fragment w rejonie Hrebennego, który poprowadzi bezpośrednio do planowanego terminala granicznego z Ukrainą. Trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka, a równolegle przygotowywana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych na istniejącej już obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Całość inwestycji znajduje się w tej chwili na etapie uzyskiwania decyzji ZRID. Czytaj także:
Idź do oryginalnego materiału