Droga, która zmieni Rzeszów. Ta inwestycja jest już prawie gotowa [ZDJĘCIA]

3 godzin temu
Zdjęcie: Wisłokostrada | foto MZD Rzeszów


Budowa Wisłosktrady to jedna z największych inwestycji drogowych w Rzeszowie ostatnich lat. Nowa trasa połączy najważniejsze dzielnice miasta, odciążając najbardziej zakorkowane ulice i skracając czas dojazdu choćby o kilkanaście minut. Prace postępują zgodnie z harmonogramem – drogowcy kładą ostatnie warstwy asfaltu, montują oznakowanie i przygotowują przestrzeń dla pieszych i rowerzystów. Mieszkańcy już niedługo będą mogli korzystać z nowoczesnej trasy, która ma szansę odmienić codzienną komunikację w stolicy Podkarpacia.

Trwają już zawansowane roboty budowalne przy realizacji inwestycji pn. „Budowa DW Nr 878 od Al. Tadeusza Rejtana w Rzeszowie do ul. Generała Stanisława Maczka” tzw. Wisłokostrada

- przekazuje Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie.

Jak idą prace?

W ramach robót drogowych ułożono już warstwę podbudowy oraz warstwę wiążącą. Kończą się prace brukarskie przy chodnikach dla pieszych. Na ścieżkach rowerowych wykonano warstwę ulepszonego podłoża oraz podbudowę z kruszywa łamanego; pozostała jeszcze do położenia warstwa ścieralna.

Równocześnie realizowane są prace przy betonowaniu zatok autobusowych. Dodatkowo na rondzie w ciągu ul. Ciepłowniczej wykonano już nasadzenia roślinne.

https://rzeszow24.info/wiadomosci/ogromna-inwestycja-pod-rzeszowem-gigant-buduje-nowa-hale/9ET8zV9kBQjpyP1YZjwE

To będzie robione w listopadzie

W miesiącu listopadzie przewidziano wykonanie warstwy ścieralnej na całym zakresie prowadzonych robót.

Aktualnie realizowane są prace przy budowie oświetlenia drogowego, zostały zamontowane słupy oświetleniowe. Dobiegają końca prace związane z umocnieniem skarpy nasypu drogowego, natomiast najbliższym czasie będą wykonywane prace związane z zabezpieczeniem brzegu rzeki w postaci materacy siatkowo – kamiennych wraz z gwoździowaniem skarpy

- wyjaśnia MZD w Rzeszowie.

Na kluczowym obiekcie inwestycji, czyli estakadzie, zakończono betonowanie i sprężanie ustrojów nośnych obu jezdni. Na jezdni prawej estakady oraz na dojazdach wykonano już w pełnym zakresie kapy chodnikowe wraz z nawierzchnią z żywicy epoksydowej. Dodatkowo zamontowano bariery ochronne i balustrady, które zwiększą bezpieczeństwo użytkowników.

W obrębie jezdni prawej zakończono także prace przy izolacji ustroju nośnego i ułożono warstwę wiążącą z asfaltu twardolanego. Na jezdni lewej estakady zabetonowano kapy chodnikowe oraz rozpoczęto roboty związane z hydroizolacją płyty pomostu. Z kolei na dojazdach do estakady ułożono już pierwsze warstwy konstrukcyjne nawierzchni.

Mur oporowy

Kolejnym obiektem inżynierskim realizowanym w ramach inwestycji jest mur oporowy w rejonie ulicy Konfederatów Barskich, wykonany w technologii kotwionej palisady z pali wierconych w osłonie rurowej. Konstrukcję zwieńczono żelbetowym oczepem, a prace zakończono wykonaniem oblicowania w formie koszy siatkowo-kamiennych.

Idź do oryginalnego materiału