Rozbudowa trasy Nysa – Pakosławice to jedna z większych inwestycji drogowych w regionie. Za jej sprawą znacznie wzrosła przepustowość tego odcinka drogi krajowej nr 46.
– Kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebudowane skrzyżowania wpłynęły na wyeliminowanie niebezpiecznych miejsc, w których dochodziło do zdarzeń drogowych – mówi Agata Andruszewska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.
– W ramach inwestycji w miejscu starych przepraw powstały nowe mosty na rzekach Cielnica oraz Korzkiew. Przebudowę przeszły cztery skrzyżowania w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach. Na skrzyżowaniu DK46 z drogą wojewódzka nr 401 powstało rondo – wylicza.
Rozbudowa trasy Nysa – Pakosławice. Wrócił popularny „grzybek”
Na wspomnianym skrzyżowaniu przez lata stał „grzybek”. Zniknął jednak podczas inwestycji.
– Dla wielu osób podróżujących tym odcinkiem DK46 ma on zarówno historyczny jak i sentymentalny charakter. To również istotny element krajobrazu dla gminy Pakosławice i lokalnej społeczności. Dlatego też po zakończonych pracach grzybek, po przeprowadzonej renowacji, pojawił się w eksponowanym miejscu na jezdni zbiorczej przy DK46. To miejsce zapewniające dogodny dostęp z istniejącej drogi gminnej do Pakosławic. Spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa ruchu drogowego – zaznacza Agata Andruszewska.
Rozbudowa trasy Nysa – Pakosławice wiązała się też z przebudową chodników oraz powstaniem zatok autobusowych. Wykonawca wybudował też dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny.
– Do tego dochodzi nowe oświetlenie oraz sygnalizacja świetlną na trzech skrzyżowaniach. Wykonawcą robót była firma Budimex. Wartość umowy to 147,3 mln zł – informuje rzeczniczka GDDKiA Opole.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania