Droga S10 Szczecin–Piła: 8 odcinków, 113 km, 50 ofert [filmy]

11 miesięcy temu
  • Wykonawcy będą mieli 10 miesięcy na opracowanie projektu i złożenie wniosku o ZRID
  • Założono, iż wydanie tych decyzji zajmie siedem miesięcy
  • Na budowę pozostaną 22 miesiące, cała droga ekspresowa ma być gotowa w 2028 r.

Oferty złożone w przetargach:

  • Kijewo–Zdunowo (4,4 km) – siedem ofert od 187,34 do 288,91 mln zł, budżet 244,45 mln zł;
  • Stargard–Suchań (13,8 km) –cztery oferty od 450,38 do 630,5 mln zł, budżet 562,6 zł;
  • Suchań–Recz (19,6 km) –osiem ofert od 667,52 do 969,06 mln zł, budżet 835,06 mln zł;
  • Recz–Cybowo (15,2 km) – siedem ofert od 647 do 915,62 mln zł, budżet 991,54 mln zł;
  • Cybowo–Łowicz Wałecki (16,6 km), siedem ofert od 592,97 do 695,92 mln zł, budżet 677,75 mln zł;
  • Łowicz Wałecki–Piecnik (14,9 km), sześć ofert od 538,05 do 680,99 mln zł, budżet 773,92 mln zł;
  • Piecnik–Wałcz (16 km) –sześć ofert od 552,22 do 693,41 mln zł, budżet 616,4 mln zł;
  • Wałcz–Piła (13 km), pięć ofert od 721,29 do 915,37 mln zł, budżet 999,69 mln zł.

Mazowsze: dwa odcinki drogi ekspresowej S12. Otwarto oferty


Ocena ofert, terminy prac

Wszystkie postępowania w formule projektu i buduj ogłoszono w ciągu dwóch tygodni na przełomie września i października 2023 r. Kryteria dla oferentów to cena (55%), przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne (20%), przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe (20%) i zagospodarowanie destruktu asfaltowego (5%).

Po podpisaniu kontaktów będzie 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Przy założeniu, iż ten proces potrwa siedem miesięcy, na roboty budowlane przypadną kolejne 22 miesiące (bez trzymiesięcznych przerw zimowych). Umowy mają być podpisane w 2024 r. Zakończenie prac przewidywane jest na 2028 r.

Droga ekspresowa S10 Szczecin–Piła

Droga ekspresowa S10 Szczecin–Piła będzie dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w obie strony i pasami awaryjnymi. Wybudowany zostanie jeden fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu. Powstanie siedem odcinków od Stargardu do Piły (bez obwodnicy Wałcza otwartej w 2020 r.).

Dzięki budowie drogi ekspresowej zostaną ominięte miejscowości, przez które przebiega DK10 (m.in. Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec). Odcinek Szczecin–Piła zakończy się na przyszłym połączeniu tras S10 i S11. Zaplanowano 13 węzłów, 56 wiaduktów, osiem estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną trzy pary miejsc obsługi podróżnych i obwód utrzymania drogi.

Cała droga ekspresowa S10

Droga ekspresowa S10 będzie liczyć 410 km. Połączy Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską, czyli regiony Pomorza Zachodniego, północy Wielkopolski, Kujawsko-Pomorskiego i Mazowsza. Stanie się alternatywą dla autostrady A2.

Odcinek drogi ekspresowej S10 Stargard–Recz

Odcinek drogi ekspresowej S10 Wałcz–Recz

Odcinek drogi ekspresowej S10 Recz–Łowicz Wałecki

Przeczytaj także: Osiem ofert na odcinek drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce

Idź do oryginalnego materiału