Droga z Olesna do Opola zostanie zamknięta. Rozpocznie się budowa kluczowego ronda

ool24.pl 7 miesięcy temu
Zdjęcie: vlcsnap-2024-04-09-13h22m15s536


W ramach rozbudowy prawie 12-kilometrowego odcinka DK45, od poniedziałku 15 kwietnia br. wlot drogi wojewódzkiej nr 494 w kierunku Olesna do drogi krajowej nr 45 w Bierdzanach zostanie czasowo zamknięty. Przewiduje się, iż może to potrwać ok. trzy miesiące. W tym czasie wykonawca przystąpi do budowy ronda.

Zamknięcie wlotu DW 494 pozwoli na przyspieszenie prac rozbudowy skrzyżowania, a okres utrudnień dla kierowców ograniczamy do niezbędnego minimum. Objazd wyznaczono przez Kluczbork.

Tymczasowa organizacja ruchu

Poza zamknięciem wlotu z DW494, nastąpi także zajęcie jednego z pasów ruchu na tym skrzyżowaniu. Wykonawca rozpocznie frezowanie nawierzchni i rozbiórkę poszczególnych warstw konstrukcyjnych drogi na jednym z pasów. Ruch wahadłowy będzie kierowany manualnie przez uprawnionych pracowników firmy wykonawczej. W miarę postępu prac wykonawca będzie wprowadzał kolejne zmiany w organizacji ruchu na tym odcinku, o czym będziemy informować.

Przypominamy, iż w ramach trwającej rozbudowy DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami wykonawca wprowadził już kilka zmian w organizacji ruchu – na dwóch 600-metrowych fragmentach obowiązuje ruch wahadłowy. Prace prowadzone są na zajętych pasach ruchu na wlocie do Bierdzan oraz w Jełowej.

Zakres zadania

Kluczowym elementem realizowanej inwestycji jest wzmocnienie, a odcinkowo wymiana, istniejącej konstrukcji jezdni wraz z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś. Poprawione zostaną warunki bezpieczeństwa ruchu poprzez budowę czterech rond na istniejących skrzyżowaniach – z DW461 w Jełowej, z ul. Wolności w Jełowej, DW463 w Bierdzanach oraz z DW494 w kierunku Olesna.

Ponadto wybudowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe oraz dodatkowe jezdnie w celu obsługi przyległego terenu. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oświetlenie drogowe. Zadanie przewiduje także budowę nowych zatok autobusowych oraz przebudowę przepustów.

Korzyści wynikające z budowy

Poprzez poszerzenie pasów ruchu, ale także korektę łuków poziomych i pionowych poprawimy bezpieczeństwo kierowców podróżujących DK45. Z kolei poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego – czyli rowerzystów i pieszych – osiągniemy poprzez budowę ciągu pieszo–rowerowego i dodatkowej jezdni przyległego terenu. Realizacja zadania wpłynie także na podniesienie komfortu jazdy kierowców poprzez wzrost płynności ruchu i poprawę przepustowości na tej trasie.

Wykonawcą zadania za kwotę prawie 106 mln zł jest firm Mota-Engil, która zakończy prace w II połowie 2025 r.


*- Informacja i zdjęcia: GDDKiA Opole.

Idź do oryginalnego materiału