Zwężenie Zakopianki i ruch wahadłowy w Myślenicach – takie utrudnienia czekają kierowców w związku z budową kładki dla pieszych w rejonie Cmentarza Żydowskiego. Prace potrwają dwa tygodnie i rozpoczną się w poniedziałek 31 marca o godz. 10.
– Na odcinku 400 m wprowadzimy ruch jednym pasem w każdym kierunku. Jezdnia w kierunku Zakopanego zostanie zamknięta, ruch zostanie skierowany jednym pasem „pod prąd” na jezdnię, która na co dzień prowadzi w kierunku Krakowa. Ruch w kierunku Krakowa będzie również poprowadzony jednym, prawym pasem – informuje Kacper Michna z GDDKiA.
Taka organizacja ruchu potrwa do czwartku 3 kwietnia, do godz. 20. W tym czasie drogowcy zamontują rusztowanie i deskowanie niezbędne do budowy płyty kładki, która powstanie nad zakopianką.
– Musimy wprowadzić to ograniczenie, żeby na jezdni w kierunku Zakopanego zamontować rusztowanie i deskowanie. Jest to konieczne do budowy płyty kładki, który powstanie nad zakopianką – tłumaczy Michna.
Kolejne utrudnienia zaplanowano na tydzień później – od 7 do 11 kwietnia. W tym czasie, również na cztery dni, zwężona zostanie druga jezdnia.
– Tym razem jednak zostanie zamknięta jezdnia w kierunku Krakowa, a cały ruch na DK7 będzie poprowadzony drugą jezdnią. Na tym etapie będziemy również ustawiać rusztowanie i montować deskowanie – zapowiada przedstawiciel krakowskiego oddziału GDDKiA.
To nie jedyne zmiany, jakie czekają kierowców w najbliższych tygodniach w Myślenicach. Na ul. Sobieskiego – która krzyżuje się z zakopianką – wprowadzony zostanie manualnie sterowany ruch wahadłowy. Obowiązywać będzie od 3 do 7 kwietnia oraz od 7 do 11 kwietnia, w godzinach prowadzenia prac, czyli orientacyjnie od 7:00 do 17:00. Wieczorem i w nocy kierowcy będą mogli korzystać z obu pasów.
Wszystkie te prace związane są z budową kładki dla pieszych oraz węzła drogowego na skrzyżowaniu zakopianki z ul. Sobieskiego. Węzeł ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu – zlikwidowane zostaną światła, które w tej chwili regulują przejazd, a w ich miejscu pojawią się dodatkowe pasy umożliwiające wjazd i zjazd z zakopianki.
Przebudowa Zakopianki jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość prac to prawie 56 mln zł. Nowy węzeł ma powstać do końca 2025 roku.