Drogowy pat w Podlaskiem: Via Carpatia i Via Baltica zmieniają region. Drogi na północ brak! (WIDEO)

4 tygodni temu
Ostatnie lata przyniosły dla naszego regionu mnóstwo zmian w infrastrukturze drogowej. Jesienią tego roku najważniejsze będzie otwarcie drugiej nitki obwodnicy Łomży, która ostatecznie zakończy inwestycje Via Baltica w naszym regionie i spowoduje całkowite przeniesienie tranzytu drogowego poza granice największych miast województwa podlaskiego. Wojciech Borzuchowski, dyrektor podlaskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad mówi jednak wprost, iż najważniejszym zadaniem jest teraz połączenie północnej części województwa podlaskiego z jego stolicą. Bo to nie jest przypadek, iż drogi z Białegostoku do Augustowa i Grajewa noszą miano dróg śmierci. Co roku liczba wypadków rośnie tak i śmiertelne żniwo kolizji. Cała obwodnica Łomży do końca września

Na razie jednak do 30 września ma być ostatecznie zakończona budowa obwodnicy Łomży. W zasadzie została ona oddana do użytku już rok temu, ale... tylko jedna jezdnia. Otwarcie drugiej jezdni obwodnicy Łomży na drodze S61 (Via Baltica) będzie wielkim wydarzeniem. Ta inwestycja zamknie ostatni brakujący odcinek tej trasy w województwie podlaskim, zapewniając płynne połączenie z granicą litewską.

Jesień tego roku to czas finalizacji kluczowych projektów, które mają na celu nie tylko poprawę komunikacji wewnątrz regionu, ale także usprawnienie połączeń z resztą Europy. Nowe odcinki dróg ekspresowych i obwodnice znacząco zwiększą komfort i bezpieczeństwo podróży. Jeszczw w tym 2025 roku do użytku oddane zostaną kolejne odcinki drogi ekspresowej S19, która stanowi najważniejszy element szlaku Via Carpatia. Zakończą się prace na fragmentach Kuźnica – Sokółka Północ oraz Haćki - Bielsk Podlaski Zachód. Te inwestycje,
Idź do oryginalnego materiału