Tczew, dnia 11 grudnia 2024 r.
Zarząd Powiatu Tczewskiego ogłasza drugi przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości stanowiącej przedmiot własności Powiatu Tczewskiego
Dnia 5 listopada 2024 r. został przeprowadzony pierwszy przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż poniżej opisanej nieruchomości. Przetarg zakończył się wynikiem negatywnym.
1. Oznaczenie nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży:
Zabudowana nieruchomość położona przy ul. Armii Krajowej 84C w Tczewie, oznaczona, jako działka nr 11/15 (obręb 5) o powierzchni 0.5056 ha. Dla nieruchomości IV Wydział Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Tczewie prowadzi księgę wieczystą nr GD1T/00028880/9. Dział księgi III i IV wolny od zapisów.
2. Opis nieruchomości:
Nieruchomość usytuowana jest w dzielnicy mieszkaniowej „Suchostrzygi”. Sąsiedztwo jej stanowią nieruchomości zabudowane budynkami użytkowymi o funkcji handlowo-usługowej, budynkami jednorodzinnymi i wielorodzinnymi oraz budynek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Działka o kształcie nieregularnym i konfiguracji niezróżnicowanej, ogrodzona płotem z elementów prefabrykowanych z bramą przesuwną bez napędu od strony wjazdu, pozostałe granice działki ogrodzone częściowo płotem murowanym i segmentami betonowymi. Teren utwardzony płytami betonowymi i nawierzchnią asfaltową.
Nieruchomość zabudowana jest dwubryłowym, niepodpiwniczonym budynkiem użytkowym z 1975 r. funkcji biurowo-magazynowej o powierzchni 1000 m2. Budynek wyposażony jest
w instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną, telefoniczną i ciepłowniczą (ogrzewanie c.o.
z sieci miejskiej).
Część magazynowa z zapleczem: jednokondygnacyjna, składająca się z pomieszczeń magazynowych, toalety i nieogrzewanej hali głównej, ściany konstrukcyjne wykonane z prefabrykowanych słupów i belek żelbetowych, strop z płyt kanałowych SPB, stolarka okienna metalowa i drewniana o znacznym stopniu zużycia, okna w pomieszczeniach magazynowych zabezpieczone od wewnątrz kratami metalowymi, wrota stalowe, wypełnione blachą falistą.
Część biurowa: dwukondygnacyjna, na parterze dwa pomieszczenia biurowe (w tym jedno z zapleczem socjalnym), archiwum, komunikacja i schody na piętro, pomieszczenie magazynowe i węzeł sanitarny z szatnią. Na piętrze znajduje się sześć pomieszczeń biurowych, komunikacja, kuchnia, toaleta, łazienka. W pomieszczeniach biurowych
i socjalnych stolarka okienna PCV, drzwi wejściowe z profili aluminiowych, drzwi wewnętrzne płycinowe. Ściany konstrukcyjne murowane tradycyjnie z bloczków gazobetonowych. Klatka schodowa i schody żelbetowe z lastryka, poręcze metalowe. Wszystkie pomieszczenia ogrzewane.
3. Przeznaczenie nieruchomości:
Zgodnie z Miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Miasta Tczewa działka nr 11/15 położona jest w obrębie jednostki urbanistycznej „Suchostrzygi” oznaczoną w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego symbolem UMW4, należącą do strefy miejskiej z przewagą zabudowy mieszkaniowej o wysokim wskaźniku intensywności zabudowy, w terenie zabudowy usługowej, oznaczonej na rysunku mpzp symbolem U. Szczegółowe ustalenia mpzp znajdują się w Urzędzie Miejskim w Tczewie, Pl. Piłsudskiego 1, Wydział Rozwoju Miasta.
W dniu 31 marca 2016 r. Rada Miejska w Tczewie podjęła Uchwałę Nr XVII/138/2016 o wyznaczeniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w mieście Tczewie (Dz. Urz. Woj. Pom. poz. 1623 z dn. 27 kwietnia 2016 r.). Teren przedmiotowej działki nie jest położony w obszarze zdegradowanym, ani nie jest objęty obszarem rewitalizacji. W uchwale nie ustanowiono prawa pierwokupu w obszarze rewitalizacji, o którym mowa w art. 11 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1023 ze zm.) – według stanu na dzień 15 kwietnia 2024 r. (wypis z wyrysem mpzp z Urzędu Miejskiego w Tczewie nr BPP.6727.2.32.2024.AR).
4. Termin i sposób zagospodarowania nieruchomości:
Nieokreślony, w gestii nabywcy leży sposób zagospodarowania nieruchomości.
5. Sprzedaż nieruchomości w drodze przetargu pisemnego nieograniczonego.
6. Obciążenia: brak.
7. Zobowiązania: umowa dzierżawy do 31 grudnia 2025 roku.
8. Cena wywoławcza nieruchomości:
4 900 000,00 zł (słownie: cztery miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100). Sprzedaż nieruchomości zwolniona z podatku od towarów i usług VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług.
9. Wysokość wadium, forma, termin i miejsce jego wniesienia
Wadium ustala się w wysokości 5% ceny wywoławczej tj. 245 000,00 zł (słownie: dwieście czterdzieści pięć tysięcy złotych 00/100).
Wadium należy wnieść w pieniądzu najpóźniej do dnia 12 lutego 2025 r. w podanej powyżej wysokości na konto Powiatu Tczewskiego: Bank Spółdzielczy w Tczewie nr rachunku 17 8345 0006 2002 0000 4564 0007.
Termin zapłaty oznacza faktyczny wpływ środków na w/w konto bankowe. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia: odwołania, zamknięcia lub unieważnienia przetargu albo zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Wadium wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości.
Jeżeli osoba ustalona, jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w miejscu i w terminie podanych w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
10. Termin i miejsce składania pisemnych ofert:
Do dnia 12 lutego 2025 roku oferty należy składać pocztą (liczy się data wpływu oferty a nie data stempla pocztowego) lub osobiście w zamkniętej, uniemożliwiającej identyfikację oferenta kopercie z napisem ”Oferta na zakup nieruchomości – Tczew, ul. Armii Krajowej 84C” w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2.
11. Warunki uczestnictwa w przetargu:
- wpłacenie wadium w podanej wysokości i terminie,
- złożenie pisemnej oferty w podanym terminie i miejscu.
Oferty złożone po wyznaczonym terminie, nieczytelne lub nie zawierające wymaganych elementów nie będą rozpatrywane.
12. Termin i miejsce części jawnej przetargu:
18 lutego 2025 r. o godz. 10:00 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2, I piętro, pokój nr 129.
13. Zarząd Powiatu Tczewskiego może odwołać przetarg jedynie z ważnych powodów, niezwłocznie podając informację o odwołaniu przetargu do publicznej wiadomości w trybie adekwatnym dla ogłoszenia podając przyczynę odwołania.
14. Zarządowi Powiatu Tczewskiego przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
15. Pisemna oferta winna zawierać:
1) imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, o ile oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot oraz NIP, REGON lub KRS,
2) datę sporządzenia oferty,
3) oświadczenie, iż oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń, (załącznik do ogłoszenia o przetargu),
4) oferowaną cenę wyrażoną kwotowo w złotych i sposób jej zapłaty,
5) własnoręczny podpis.
W przypadku osób prawnych i innych podmiotów – podpis powinien być zgodny z reprezentacją wynikającą z KRS i innych dokumentów.
W przypadku zamiaru wspólnego nabycia prawa własności nieruchomości objętej przetargiem przez więcej niż jednego oferenta, należy złożyć wspólną ofertę nabycia prawa własności, określającą wysokość nabywanych udziałów w tym prawie (suma udziałów musi wynosić 100%).
W przypadku małżonków oferta powinna być podpisana przez oboje małżonków lub podpisana przez jednego z nich, przy czym do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo drugiego małżonka zawierające zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości. Do czynności przetargowych dopuszczalne jest pełnomocnictwo współmałżonka w formie pisemnej z poświadczonym notarialnie podpisem. Małżonek pozostający w rozdzielności majątkowej, składający ofertę powinien przedłożyć dokument potwierdzający ustanowienie rozdzielności majątkowej.
16. Do oferty należy dołączyć:
1) kopie dowodu wniesienia wadium,
2) w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą - wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a w przypadku przedsiębiorców – wydruk lub aktualny odpis z adekwatnego rejestru, zgodę adekwatnych organów oferenta na nabycie nieruchomości – w przypadku, gdy oferentem jest spółka,
3) w przypadku przystąpienia do przetargu cudzoziemca, w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 roku o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców – dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań wynikających z tej ustawy (nabywca zobowiązany jest do ustalenia we własnym zakresie, czy nabycie gruntu będącego przedmiotem przetargu wymaga uzyskania zezwolenia Ministra Spaw Wewnętrznych),
4) w przypadku reprezentowania oferenta przez pełnomocnika – oryginał odpowiedniego pełnomocnictwa lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo powinno zawierać szczegółowy zakres umocowania (wpłaty wadium, udziału w przetargu etc.).
17. Kryterium wyboru oferty – cena, najwyższa kwota stanowić będzie najkorzystniejszą ofertę.
18. Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży został wywieszony w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2 (I piętro) oraz umieszczony na stronach internetowych: www.powiat.tczew.pl i www.bip.powiat.tczew.pl na okres od 18 kwietnia 2024 r. do 9 maja 2024 r. Termin złożenia wniosku przez osoby, którym przysługiwało pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości na podstawie art. 34 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami wyznaczony został do dnia 31 maja 2024 r.
19. Ogłoszenie o przetargu wywieszone jest na tablicy ogłoszeń ( I piętro) Starostwa Powiatowego w Tczewie przy ul. Piaskowej 2 i opublikowane na stronach internetowych urzędu: www.powiat.tczew.pl i www.bip.powiat.tczew.pl,
20. Wyciąg z ogłoszenia o przetargu publikuje się na 2 miesiące przed wyznaczonym terminem przetargu na stronie internetowej www.monitorurzedowy.pl - internetowej ogólnopolskiej gazecie codziennej na prawach prasy drukowanej.
21. Pozostałe informacje
Przetarg może się odbyć, chociażby wpłynęła tylko jedna oferta spełniająca warunki określone w ogłoszeniu o przetargu.
Przetarg składa się z części jawnej i niejawnej. Część jawna przetargu odbywa się w obecności oferentów.
W części niejawnej przetargu komisja przetargowa dokonuje szczegółowej analizy ofert oraz wybiera najkorzystniejszą z nich lub stwierdza, iż nie wybiera żadnej ze złożonych ofert, przy czym w przypadku złożenia równorzędnych ofert komisja przetargowa organizuje dodatkowy przetarg ustny ograniczony do oferentów, którzy złożyli te oferty.
Komisja zawiadamia oferentów, którzy złożyli równorzędne oferty, o terminie dodatkowego przetargu oraz umożliwia im zapoznanie się z treścią równorzędnych ofert. W dodatkowym przetargu ustnym ograniczonym oferenci zgłaszają ustnie kolejne postąpienia ceny powyżej najwyższej ceny zamieszczonej w równorzędnych ofertach, dopóki mimo trzykrotnego wywołania nie ma dalszych postąpień. Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% zaoferowanej kwoty, w zaokrągleniu w górę do pełnych dziesiątek złotych.
Przewodniczący komisji przetargowej zawiadamia na piśmie wszystkich, którzy złożyli oferty, o wyniku przetargu w terminie nie dłuższym niż 3 dni od zamknięcia przetargu.
Osoba wyłoniona, jako nabywca zobowiązana będzie do podpisania protokołu z przetargu w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego komisji przetargowej.
Przetarg uważa się za zamknięty z chwilą podpisania protokołu.
Protokół stanowi podstawę zawarcia aktu notarialnego.
Cena podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej prawo własności nieruchomości – przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zbywcę.
Koszty zawarcia aktu notarialnego wraz z opłatą sądową ponosi kupujący.
Niezależnie od podanych informacji, nabywca odpowiada za samodzielne zapoznanie się z aktualnym sposobem zagospodarowania nieruchomości, parametrami, możliwością zagospodarowania, identyfikacją przyłączy, stref ochronnych lub przyłączy i sieci, znajdujących się na, pod i nad nieruchomością a także stanem prawnym i faktycznym nieruchomości. Ewentualne ograniczenia, utrudnienia lub koszty mogące wynikać z istnienia przyłączy, sieci lub stref ochronnych stanowią obszar ryzyka nabywcy i nie stanowią wady nieruchomości.
Informacji dotyczących przetargu udziela Biuro Gospodarki Nieruchomościami Powiatu Starostwa Powiatowego w Tczewie 83-110, ul. Piaskowa 2, I piętro, pokój 129, tel. 58 77-34-853.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L 119 z 4 maja 2016), dalej zwanego rozporządzeniem, informujemy, że:
a) administratorem danych osobowych jest Powiat Tczewski z siedzibą w Tczewie
przy ul. Piaskowej 2;
b) kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD): [email protected] lub listownie
na adres: Inspektor Ochrony Danych, Starostwo Powiatowe w Tczewie, ul. Piaskowa 2,
83-110 Tczew;
c) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia w celu przeprowadzenia postępowania administracyjnego i rozpatrzenia wniosku, jak również w celu archiwizacji na podstawie przepisów prawa: ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (KPA), ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
w sprawie Instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, jak również na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. e rozporządzenia, tj. w celu wykonywania przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w związku z art. 55 KPA;
d) odbiorcami danych osobowych mogą być: podmioty przetwarzające, – którym zlecimy czynności wymagające przetwarzania danych (np. dostawcy naszych systemów informatycznych, aktualna lista jest dostępna u IOD) oraz podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa. Dane mogą być również udostępniane innym podmiotom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, jak stronom postępowań administracyjnych prowadzonych
na podstawie ustaw, o których mowa w ww. pkt c) i ich pełnomocnikom, podmiotom działającym na prawach strony ww. postępowań administracyjnych i ich pełnomocnikom,
a także uczestnikom postępowań;
e) dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji niniejszej sprawy oraz przewidziany prawem okres archiwizacji;
f) obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach
ww. ustaw, konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku
i przeprowadzenia postępowania, bądź brak możliwości sprawnego załatwienia sprawy;
g) w związku z przetwarzaniem przysługuje prawo dostępu do swoich danych
oraz ich sprostowania, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia. Można również domagać się ograniczenia przetwarzania danych osobowych
ze względu na swoją szczególną sytuację, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 rozporządzenia oraz wyrazić sprzeciw wobec dalszego przetwarzania,
w przypadkach określonych w art. 21 rozporządzenia;
h) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.